Kapningsbara kolfiberburkar till SV1000S

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Hej

Jag beställde ett par Leo Vince kolfiberslip-on till min Suzuki SV1000S. Tanken var att de skulle kapas men verkstaden fann att de var förstärkta i ändarna så att detta inte gick. Så jag undrar om någon vet vilka fabrikat som KAN kapas? Det finns ju en uppsjö...Laser, Hurric, Remus, Shark m fl.

Tacksam för svar

Alternativt om det finns burkar till SV1000S i svart aluminium. De torde ju vara enklare att kapa.

Vad gör du med dina "gamla" nya burkar? Slipon eller bolton? Du hade inte tänkt sälja dem billigt? :tungan

Hej

Jag beställde ett par Leo Vince kolfiberslip-on till min Suzuki SV1000S. Tanken var att de skulle kapas men verkstaden fann att de var förstärkta i ändarna så att detta inte gick. Så jag undrar om någon vet vilka fabrikat som KAN kapas? Det finns ju en uppsjö...Laser, Hurric, Remus, Shark m fl.

Tacksam för svar

har kapat de mesta, det går! bara lite mer jucks.

Mest för utseendets skull.

Jag får se. Vi kan ju snacka mer om det i slutet av mars när hojen kommer.

Mmm, blir bra det... om jag kan hålla mig så länge... funderar på att slänga iväg en order till nått utländskt ställe... Vart köpte du dina?

Mmm, blir bra det... om jag kan hålla mig så länge... funderar på att slänga iväg en order till nått utländskt ställe... Vart köpte du dina?

MC-kompaniet i Väring. Dock blir det inga kolfiberdämpare utan de beställer hem Leo Vince aluminiumburkar som de kapar och sen går jag till en lackerare med dem som lackar dem mattsvarta. Det blir nog nice till slut.

Sidofråga, hur gör man egentligen när man "kapar" tex ett slipon? Svetsas det ihop sen igen eller?

Ingen aning faktiskt. Tror dock att det är något man bör överlåta åt en verkstad och inte ge sig på själv.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT