Kapning av häck - ombesiktning?

Florodoltarzan

Med lem
Gick med
30 Sep 2003
Skjutar-Södermalm förstås, var ska man annars bo?
Hoj
Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
Tjena, jag har precis köpt en gammal Kawa GPZ 900 (Top Gun hojen) och tänkte fimpa av ramen baken sadeln för att få den att se lite kortare (ballare) ut. Min fråga är om jag måste besiktiga om den pga av den ingrepp? Givetvis kommer jag flytta allt vad lysen, regplåt samt regplåtsbelysning så att det blir schysst.

Tacksam för svar,

Henke

en reggbes skall minst göras. är de en surgubbe godkänner han de inte där heller.. gör de snyggt o säg att de var en delad bakram.. finns på vissa hojar.

men är den bes så tuta o kör till nästa bes :tummenupp

en reggbes skall minst göras. är de en surgubbe godkänner han de inte där heller.. gör de snyggt o säg att de var en delad bakram.. finns på vissa hojar.

men är den bes så tuta o kör till nästa bes :tummenupp

Den är besiktigad så jag tänker köra på utan att bry mig - tänkte bara kolla vad som potentiellt kan hända vid nästa besiktning och om det är nån typ av specialbesiktning (amatörbygge el. liknande) som ska göras egentligen?

Tack för din input, din hoj ser jävligt fet ut på bilden - det är jävligt cleant med rena/korta arslen!!!

Den är besiktigad så jag tänker köra på utan att bry mig - tänkte bara kolla vad som potentiellt kan hända vid nästa besiktning och om det är nån typ av specialbesiktning (amatörbygge el. liknande) som ska göras egentligen?

Tack för din input, din hoj ser jävligt fet ut på bilden - det är jävligt cleant med rena/korta arslen!!!

reggbes borde räcka som sagt..

såg denna härom dagen. kapa lite framkåpa samt plocka bort arslet.. kanske bara en pytte grej så blir de en frän mad max hoj :tummenupp

Bifogat

• schwarzesau_11.jpg
    schwarzesau_11.jpg
    51.8 KB · Visningar: 66
reggbes borde räcka som sagt..

såg denna härom dagen. kapa lite framkåpa samt plocka bort arslet.. kanske bara en pytte grej så blir de en frän mad max hoj :tummenupp

Mja, den där va inte så snygg tycker jag, lite väl muppig sadelvinkel. Lustigt att du nämner Mad Max - det är just de hojarna som är anledningen till att jag vill kapa!

Fridens,

Tarzan

Släng in nån bild på en mad max hoj för oss oinvigda då!

Har nämligen googlat förut men bara hittat en massa andra skumma bilder...

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka