Kapell Biltema - Vilken storlek

melchor78

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Honda Hornet 600FA -07
Tjena

En aningen pinsamt, då jag står på biltema och skall köpa kapell till hojjen, en Honda Hornet 600F. Här finns olika storlekar och de har även benämnt dem med 250cv, 500cc eller 750cc.

Jag antar att det är ngn av de senare som jag skall ta eller blir den på 500cc för liten? Mått 228(längd)x115(styret)x120cm(höjd)

Jag hade valt den sista , spelar ingen större roll om den är något större ?
Bättre det än att den är för liten ;>

Tipsen i andra trådar angående deras kapell säger "ta en mindre storlek". De är ju universalmodeller, så passformen är därefter. 500cc-modellen låter som det logiska valet.

Du har säkert helt rätt! ;>

Skriv gärna vilken modell du köpte sen och om det blev bra!

Måste ju vara bättre att ta ett lite större om du är osäker.. Syftet med kapellet är ju ändå att täcka hojen, inte att det ska sitta "snyggt".

Undantaget är om du ska förvara den utomhus, då vill du ha så rätt storlek som möjligt så att det inte håller på och fladdrar och slår. Men står den i ett garage så är ett större bättre (tycker jag).

Jag har den största till min R1. Är ej onödigt för stor.

bumpar den här tråden istället för starta ny.
Någon som vet om biltemas kapell tål värme?
Dvs, kan man slänga på den direkt när man parkerar - eller bör man vänta tills den svalnat?

Det går bra att slänga på kapellet direkt. Jag har kört med Biltemas i flera år utan att ens tänka på om diverse delar är varma eller inte. Inga som helst tendenser till att smälta än så länge.

Hmm....
Får prova mig fram lite imorgon helt enkelt. Vore skönt att kunna slänga på när man parkerar över dagen i stan.

Hmm....
Får prova mig fram lite imorgon helt enkelt. Vore skönt att kunna slänga på när man parkerar över dagen i stan.
Ta det största. Då kan man med inte allt för stor hoj och lite baxande framåt och bakåt ställa båda hjulen på kapellet. Gör det svårt att "titta". Genom att lyfta lite på kapellet.

Last edited:
Ta det största. Då kan man med inte allt för stor hoj och lite baxande framåt och bakåt ställa båda hjulen på kapellet. Gör det svårt att "titta". Genom att lyfta lite på kapellet.

Jag har det som skall vara till en 750kubikare tror jag, det är stort men går inte göra som ovan så köp det största som Denåterfödde skriver om du vill göra på det sättet.

Jag har inte heller märkt av att det smälter, jag kastar på det efter ca 2-3 minuter så brukar det gå bra.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti