Kapade kopplings/bromshandtag????

Anderson skrev:
Har kapat både broms och kopplingshandag på min och tycker det blev kanon. Perfekt vid växling på slangen och vid stoppies då man bara behöver två fingrar, och blir det inte bra så finns det ju nya att köpa i affär´n.

Ja vi ser att det blir bra när man gör det :lol

VTRjonte skrev:
Tjena,har för mig att det fanns en tråd om någon som kapat sina kopplings- å bromshandtag?Har sökt men hittar den inte!Är det någon snäll själ som känner igen sig å kan lägga upp bilderna igen så blir jag tacksam/Jonte

Ska du köra bana är det bättre att låta greppen vara så de inte blir för spetsiga, Blobben har en funktion i det sammanhanget.

Edit: jag håller käften istället, såg inte att det var SF, såga på :tummenupp

Det finns en anledning till att det inom all form av motorcykelracing är obligatorisk att ha en ytterdiameter som överstiger XX mm på handtag/fotpinnar.
Det är klart otrevligt att få en fotpinne/handtag intryckt i benet vid en krasch, jag har en kompis som fått ett kopplingshandtag in i låret på en crosstävling, det var inte vackert :zpy

Iof är detta för gatbruk men jag är långt ifrån säker på att SPB godkänner det. De är ju rätt kinkiga när det gäller avrundad kant på kåpglas etc...

Borsiin JR skrev:
Det finns en anledning till att det inom all form av motorcykelracing är obligatorisk att ha en ytterdiameter som överstiger XX mm på handtag/fotpinnar.
Det är klart otrevligt att få en fotpinne/handtag intryckt i benet vid en krasch, jag har en kompis som fått ett kopplingshandtag in i låret på en crosstävling, det var inte vackert :zpy

Iof är detta för gatbruk men jag är långt ifrån säker på att SPB godkänner det. De är ju rätt kinkiga när det gäller avrundad kant på kåpglas etc...

Hmm kan det vara lagligt? Nån som kan svara?

ozeo skrev:
vafö kapar man dom? :3freak

Blir mycket skönare känsla, tycker jag iaf. Körde så med 00 R1 på bana, helt underbart med kortare kopplingshandtag. Fanns en knobb som var gjorde av någon kemisk metall eler liknande.

Bifogat

• DSCN1866 (Medium).JPG
    DSCN1866 (Medium).JPG
    69.4 KB · Visningar: 51
  • DSCN1868 (Medium).JPG
    DSCN1868 (Medium).JPG
    84.8 KB · Visningar: 69
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul