Kapad ljuddämpare ??

Men går inte hojen sämre (bludrar) om man kapar röret en del? Jag menar de som har tillverkat avgasröret måste väl ha tänkt ut rätt motstånd osv..? :va

MJA....

I teorin har avgasröret absolut en bestämd längd men viktigast är placeringen av kollektorn och konan för att stämma av pulsarna. Dämparlängden brukar sedan bli som den blir för att få till design och ljudnivå...

MJA....

I teorin har avgasröret absolut en bestämd längd men viktigast är placeringen av kollektorn och konan för att stämma av pulsarna. Dämparlängden brukar sedan bli som den blir för att få till design och ljudnivå...

Innan jag säger aha, så tänker jag fråga vad är kollektorn och konan? hehe
Så med andra ord så kvittar det om man kortar röret 1dm eller 5dm? Det kommer inte att märkas verkan på gången och effekten? :va

Innan jag säger aha, så tänker jag fråga vad är kollektorn och konan? hehe
Så med andra ord så kvittar det om man kortar röret 1dm eller 5dm? Det kommer inte att märkas verkan på gången och effekten? :va

5dm kommer du kanske att märka, 1dm kommer du bara att märka på ljudet...

Kollektorn är där det går från 4-1 eller 4-2-1. Konan är strax efter där avgaset vidgar sin diameter...

5dm kommer du kanske att märka, 1dm kommer du bara att märka på ljudet...

Kollektorn är där det går från 4-1 eller 4-2-1. Konan är strax efter där avgaset vidgar sin diameter...

Tack för info! Men sån där kollektor (konan) har ju inte alla på sin 4-1 eller 4-2-1 system vad jag vet. :va
Spelar den verkligen så mycket roll om hojen går jämt eller inte?

jag kapade mina bukar 1dm inåt och d ena jag märker är att det är ett jävla ljud som skrämmer mig

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!