Joni87
Ny medlem
Någon som har kapat sin ljuddämpare för att få de mindre ? Hur blir de och hur mycket kan man förkorta de ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
klart du måste kapa det lika mycket.
Okej, men har även hört att de är väldigt svårt att kapa kolfiber, att de lätt kan gå sönder. finns de något man ska tänka på när man kapar kolfiber?
Du har ju nära till RM konsult han kanske kan fixa nåt lite buckligt eller så![]()
Allt beror ju på hur händig du är, har du tummen mitt i handen kanske du inte ska ge dig på att kapa dämparen men de är inte så jättekrångligt faktiskt.![]()
De är nog lugnt, har en kompis som bygger motorcyklar så han ska hjälpa mig om jag inte får tag i någon annan ljuddämpare,, så vi ska se hur mycket vi kan ta av, för ja vill ta av ganska mycket nämligen..
man kan ju ta av allt man vill men efter viss mycket bortkapning ser de bara fult ut.. börja med lite åt gången.. en dremmel med kapskiva funkar kalas o kapa med![]()
Jag skulle kapa av en dm på mitt Acra, men efter att man borrat ut nitarna satt änddelen fortfarande stenhårt fast, den är mao limmad. Hur i h-vete löser man det? Det är ju rätt tunt gods, så att bryta och bända är kanske inte att rekommendera...![]()
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten