Kapa stöd XR650

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Tänkte kapa stödet lite så att hojen står stadigare med 17"-hjulen. Hur mycket har ni tagit bort? Funkar det fortfarande med offroad-hjulen eller får man tillverka en förlängning till hösten?

henq skrev:
Tänkte kapa stödet lite så att hojen står stadigare med 17"-hjulen. Hur mycket har ni tagit bort? Funkar det fortfarande med offroad-hjulen eller får man tillverka en förlängning till hösten?

Kan du inte tillverka en justerbar förlängning på stödet? Efter det att du kapat det förstås. Typ att ha ett mindre rör i det stora och sätta en skruv emellan.

jooo det var tanken. Men kanske inte behövs, ska kolla lutningen med offroadhjulen först.

Jag kör med stödet som vanligt, se till att parkera med stödet nederst på lutande mark.

Annars kan man ju lägga hojen ner så råkar den ju inte välta..... :rolleyes: :D

Jag gör prexis som Blue, har det vanliga stödet.

Funkar hur bra som helst. Behöver inte ens funndera på lutningen på marken.
Blue har ju sänkt sin fram, så om du har gjort det oxå så får du ju vara lite mer noggrann vart du parkerar... :D

PS - XR är inte så ömtålig, den tål att trillas med både åt höger och vänster, och bakåt... - Bara framåt kvar nu för mig... :rolleyes: DS

Mvh från Putte som har lite ont överallt just nu... :lol

Last edited:
jo jag skiter oxo i det nu... det brukar finnas lösningar, jag har ju iaf ett stöd.

Back