Kap - geringssåg

Det är ofta som pissmärkena slår proffsgrejerna i sina tekniska data, det är där som de kan slåss för konsumenten som läser sånt och inte vet vad man skall kolla efter. Visst, den håller säkert de måtten och den prestandan när du köper den men gör den det efter 5år?

Just en gerkap vill man ju skall hålla graderna och den exakthet som den har och inte börja slacka och ge dig felaktiga kapningar.

Vad jag hört från snickare så är DeWalts gerkapar klart godkända. Själv köper jag i stort sett bara makita och kommit fram till att min framtida gerkap (som köps när jag har det behovet nästa gång) blir från England då det blir en hyffsat prisjustering nedåt på det viset utan att behöva bygga om elmatningen.

Just den biten med hur förmögen man är har faktiskt mer betydelse än man tror, ju mindre förmögen man är desto viktigare är det att köpa rätt från början och inte äventyra med att köpa något du måste byta ut om ett år.
Eller som en kollegas fru sa när de var nygifta för många år sedan när de skulle köpa en soffa "you know we can't afford to be cheap!".

Exakt därför finns program som Lyxfällan oxå:gnissla

Det är ofta som pissmärkena slår proffsgrejerna i sina tekniska data, det är där som de kan slåss för konsumenten som läser sånt och inte vet vad man skall kolla efter. Visst, den håller säkert de måtten och den prestandan när du köper den men gör den det efter 5år?

Just en gerkap vill man ju skall hålla graderna och den exakthet som den har och inte börja slacka och ge dig felaktiga kapningar.

Vad jag hört från snickare så är DeWalts gerkapar klart godkända. Själv köper jag i stort sett bara makita och kommit fram till att min framtida gerkap (som köps när jag har det behovet nästa gång) blir från England då det blir en hyffsat prisjustering nedåt på det viset utan att behöva bygga om elmatningen.

Just den biten med hur förmögen man är har faktiskt mer betydelse än man tror, ju mindre förmögen man är desto viktigare är det att köpa rätt från början och inte äventyra med att köpa något du måste byta ut om ett år.
Eller som en kollegas fru sa när de var nygifta för många år sedan när de skulle köpa en soffa "you know we can't afford to be cheap!".

Visst!! om du använder sågen dagligen så kanske man ska köpa dyra proffsgrejor men så lite som jag använder den typ 10-20ggr om året = 30-60min effektiv sågning till lister och ev ett altanbygge så håller en maskin för 3000kr i minst 10år för mig..

Men nu är ju frågan om maskiner runt 3000kr tråden handlar om!!!

Exakt därför finns program som Lyxfällan oxå:gnissla

Skulle påstå att det är större risk för behov av Lyxfällan om du köper på dig en massa skit hela tiden än om du gör medvetna investeringar i riktiga verktyg du behöver.

Visst!! om du använder sågen dagligen så kanske man ska köpa dyra proffsgrejor men så lite som jag använder den typ 10-20ggr om året = 30-60min effektiv sågning till lister och ev ett altanbygge så håller en maskin för 3000kr i minst 10år för mig..

Men nu är ju frågan om maskiner runt 3000kr tråden handlar om!!!

Om du använder den 10-20ggr/år och den sågar rakt bara de första 4-5ggr så är det fortfarande bortkastade pengar. En gerkap köper du för att såga vinklar, inte för att behöva använda latexfog.

Det är inte maskiner runt 3k jag rackar ned på... det är de för 1k...
Bosch gröna (kommer inte ihåg modell just nu) kostar runt 3k och har fått massor med beröm.

Jag köpte en Bosch GCM 10S av den lokala byggfirman då de hade rea på den, betala drygt 3k har jag för mig.

Denna är det: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=253333

Nu ser jag att den är aningen dyrare, men jag är grymt nöjd med min maskin! Exakta lägen, gedigen uppbyggd och ger kanonfina snitt (beror iof mest på klingan).
Ja, förutom nu då när jag har kapat laminatgolv med den. Gör inte det. :gnissla

Tjöp!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey