max350
Yamaha RD-2Takt
- Gick med
- 23 Jan 2006
- Hoj
- 83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Det är ofta som pissmärkena slår proffsgrejerna i sina tekniska data, det är där som de kan slåss för konsumenten som läser sånt och inte vet vad man skall kolla efter. Visst, den håller säkert de måtten och den prestandan när du köper den men gör den det efter 5år?
Just en gerkap vill man ju skall hålla graderna och den exakthet som den har och inte börja slacka och ge dig felaktiga kapningar.
Vad jag hört från snickare så är DeWalts gerkapar klart godkända. Själv köper jag i stort sett bara makita och kommit fram till att min framtida gerkap (som köps när jag har det behovet nästa gång) blir från England då det blir en hyffsat prisjustering nedåt på det viset utan att behöva bygga om elmatningen.
Just den biten med hur förmögen man är har faktiskt mer betydelse än man tror, ju mindre förmögen man är desto viktigare är det att köpa rätt från början och inte äventyra med att köpa något du måste byta ut om ett år.
Eller som en kollegas fru sa när de var nygifta för många år sedan när de skulle köpa en soffa "you know we can't afford to be cheap!".
Exakt därför finns program som Lyxfällan oxå