Kanylen i trafikolycka!!!

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
jaha.. att jag skulla klota och bli inblandad i en trafikolyka var det väl ingen som kunde ana? :rolleyes:

Hände igår ca 22:00 kom ifrån laröd(4km utanförstan) på väg in mot centrum för att stilla min hunger med en BBQ Bacon på Kingen... Tuffar på i ganska lungt tempo för en gångs skull kanske 30-40km/h har en okänd hoj framför mig som fick veja för en taxi som var på väg ut i vårt körfält, taxin fick tvärnita för han såg inte hojjen... sen när jag kommer så borde han rimligtvis kollat noga åt båda hål... men icke! där kommer jag och ca 5m innan mig så bestämmer han sig för att köra!! jaha jag försöker veja men krockar in med hoj o knä o handäruppe vet vad i hans vänstersida/front! Faller till marken me huve före men det gick för hållande vis bra med både mig o hojjen...

// :crash-kungen

Krya på dig och Kajlyl och var glad att han där uppe höll ett vakande öga på dig så det inte gick värre.

Jag slutar aldrig blir förvånad över hur vissa yrkeschauförer kör.
Taxi är fanimej värsta sorten, ursäkta alla Taxi-chaffisar här på forumet men många taxi kör som idioter utan att se sig för och verka tro att dom äger rätten att göra lite som dom vill ibland !!
Självklart kör jag och många många andra oxå som idioter ibland eller ofta men taxi utmärker sig lite extra i mina ögon, eller så beror det på egna dåliga upplevelse... vad vet jag.....

/Nitrous

Vastrix: Tja.. det var inte så farligt, iof fick mitt knä ta största smällen från bilen och lyckades krossa lita lampor m.m. så det gör lite ont idag :(
Men jag anser ändå att jag hade tur!! ...körde utan byxorna på så jag får väl skylla mig lite själv :fatta!
Nitrous skrev:
Krya på dig och Kajlyl och var glad att han där uppe höll ett vakande öga på dig så det inte gick värre.

Jag slutar aldrig blir förvånad över hur vissa yrkeschauförer kör.
Taxi är fanimej värsta sorten, ursäkta alla Taxi-chaffisar här på forumet men många taxi kör som idioter utan att se sig för och verka tro att dom äger rätten att göra lite som dom vill ibland !!
Tack!
Håller med, man kan tycka att dom borde kör bäst med tanke på all erfarenhet, men den gör dem bara norchalanta och oförsiktiga :fakta

Gött att höra att du klarade dig utan några större problem.
Taxi och bussarna här i stan är fan livsfarliga :skrämd

Otee skrev:
Gött att höra att du klarade dig utan några större problem.
Taxi och bussarna här i stan är fan livsfarliga :skrämd
Jepp!!

För er som kan stan så var det ca 20-30m innan röd-ljusen där drottninggatan korsar hälsbackens slut! ...ligger troligen gott om rester i vägkanten :o

Jag höll på att krocka med en taxi i förra veckan, han kom från vänster i en korsning och han skall då lämna företräde åt mej vilket han ser ut att göra då han bromsar in, sen när jag ska svänga höger så börjar han gasa och jag är 1m ifrån att smälla in i hans höger sida :skrämd sen snackade jag med honom och han tyckte inte att det var nåt allvarligt och han hade tydligen sett mej innan han gasade på, jävla idiot!!!

Jösses du ÄR årets klot kung, hoppas att du håller dig på hjulen nu :tummenupp

Tur att det inte hände värre saker....

Jag körde där nyss men allt var undansopat.
Tillkallades polisen eller ni skrev bara en skadeanmälan på plats.... du skulle bett om ambulans :tummenupp

750RR

GSXR1100R skrev:
Jösses du ÄR årets klot kung, hoppas att du håller dig på hjulen nu :tummenupp
Jepp... dom enades på falken förra onsdan om att mitt nya nick är klotkungen, eller var det kungklot? :cool:
Det fattar ju vemsomhelst att det inte finns någon balans i nått med bara två hjul :crash
maverick_750rr skrev:
Tur att det inte hände värre saker....

Jag körde där nyss men allt var undansopat.
Tillkallades polisen eller ni skrev bara en skadeanmälan på plats.... du skulle bett om ambulans :tummenupp

750RR
Nja.. vi va ganska eniga om att vi skulle lämna polisen utanför... min hojj var ju inte riktigt besiktnings duglig om man säger som så, o han ville inte få skäll :p

kajlyl skrev:
...körde utan byxorna på så jag får väl skylla mig lite själv
Akta så du inte blir stannad för föralgelseväckande beteende nästa gång. ;)

Skämt å sido, krya på dig snabbt och tur att både du och din älskling verkar ha klarat er hyffsat! :tummenupp

Estremo skrev:
Akta så du inte blir stannad för föralgelseväckande beteende nästa gång. ;)

De ända förargelse liknande kännslor som kommer när jag kör runt utan braller är avundsjuka killar.... annar är applåder och storögda flickor vanligt :cool:

CayLe skrev:
Jag höll på att krocka med en taxi i förra veckan, han kom från vänster i en korsning och han skall då lämna företräde åt mej vilket han ser ut att göra då han bromsar in, sen när jag ska svänga höger så börjar han gasa och jag är 1m ifrån att smälla in i hans höger sida :skrämd sen snackade jag med honom och han tyckte inte att det var nåt allvarligt och han hade tydligen sett mej innan han gasade på, jävla idiot!!!

Fattar du med STRYK han hade fått om han gjort så på mig. Kan bli så jävla förbannad på sådana saker. Och i striden hetta gör man lite oövertänkta saker ibland...
Men stryk skulle han haft i alla fall...

Last edited:
Gött att du klarade dig bra Kajlyl! :tummenupp

Men du kommer nog att få ont som attans om någon dag... :(

:hej

:skrämd Nu igen :skrämd

Bra att du klarade dig helskinnad. :tummenupp

Önskar man var civilare

Ibland önskar man att man vore en civilare,så många taxi chaffisar man skulle klämt o även bilister...men hojarna skulle få gå fria.....he he en snäll farbror blå med andra ord.
Nä det vara bara lite önske tänkande det hela.

Eeeeyyy, bor du oxå i Helsingborg :crash

Vi borde gasa nån dag..... :hej
Alltid kul att träffa nytt folk ju :rolleyes:

750RR

Blev väckt med ett midre roligt samtal ifrån taxi hbgs chef där han berättade att skadorna gick på 27 000:- (konstigt att mitt knä fungerar fortfarande).. Så det skulle försökringsbolagen ta hand om!

Sen ringde jag självmant farbror blå och målade upp ett hypotetiskt senario, och då stod det solklart att han ska förvissa sig om att det är fritt innan hna lämnar vägkanten, oavsätt om jag hade lampa eller ej så gäller det!

Bingo: shit happens!

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back