kanske kopplingsslir zx9r

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
jag misstänker att hojen slirat lite på kopplingen vid snabba växlingar i till femman-sexan i full fart. det är väl ganska logiskt att det börjar där, det är ju då det går som tyngst o med max effekt.

Går det att bara lägga i en mellanskiva till som jag vet att vissa gör på crosshojar osv när det börjar bli slitet.
tänkte att om man ska göra det så borde det ju va bäst nu innan det blir dåligt och man slirar slut på lammellerna..

ozto skrev:
jag misstänker att hojen slirat lite på kopplingen vid snabba växlingar i till femman-sexan i full fart. det är väl ganska logiskt att det börjar där, det är ju då det går som tyngst o med max effekt.

Går det att bara lägga i en mellanskiva till som jag vet att vissa gör på crosshojar osv när det börjar bli slitet.
tänkte att om man ska göra det så borde det ju va bäst nu innan det blir dåligt och man slirar slut på lammellerna..

Tror inte att du kommer få plats med det. Det kommer också att bli svårt att justera in den ta och köp nya lammerer i stället. Det kommer bara att bli värre med milen. Ev kan det ju vara så att du kan slacka på koplingsvajern lite och se om det blir bättre. Är lammerna fina så är det troligtvis fjädrarna som behöver bytas.

björn

ok... ska åka lite till o se om det blir värre, är ju inte ofta man kör så fort.
med lite tur och om jag är snäll mot kopplingen så kanske det går ett tag till,

ozto skrev:
ok... ska åka lite till o se om det blir värre, är ju inte ofta man kör så fort.
med lite tur och om jag är snäll mot kopplingen så kanske det går ett tag till,

Lägg i 6:an dra gas och bromsa med fotbromsen. Åker varvet upp så...

Hur länge det går beror ju på hur hårt du kör. Ev kan du ju byta olja men du kommer förr eller senare få byta lammeller.

björn

Min slirade förra året (vid ~9000varv samt växlingar).
Köpte nya hårdare fjädrar (addemoto, 110:-) och sen dess har det funkat. (även om jag bara kört 700mil)

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D