Kanske hittat sina stulna grejer på blocket?

varför skulle han göra det??

För att Blocket har en särskilt avdelning som sysslar just med den här typen av saker, och dessutom har ett nära samarbete med polisen. Ter sig självklart att man anmäler det till Blocket om man finner att det annonseras stöldgods via dom.

Det glädjer mig att höra att polisen på din ort agerar, men i Sthlm anmäler man bara brott för att kunna bifoga till försäkringsbolaget. Nu kan man anmäla på internet och det säger en del om polisens intentioner.

Chronic! var inte så negativ utan lyssna till vad H Svensson säger. Till trådskaparen kan jag säga att ta till dig av det svensson och följ hans råd:tummenupp

Rätta mig om jag har fel men
Jag läste om den där båten som blev stulen och ägaren såg den på blocket senare. Han bestämde möte med säljaren åkte dit och kollade båten att de var hans. Motor nr allting stämde. Han bestämde en ny träff med säljaren dagen därpå tog snuten med sig. Ja resten är historia

Hoppas det löser sig för dig

För att Blocket har en särskilt avdelning som sysslar just med den här typen av saker, och dessutom har ett nära samarbete med polisen. Ter sig självklart att man anmäler det till Blocket om man finner att det annonseras stöldgods via dom.

Annonsen fanns inte på Blocket!

Annonsen fanns inte på Blocket!

"Satt och slösurfade på blocket i jakt på nått roligt till nya motarden när jag ramlade in på en annons på ett par motardhjul. Annonsen var i sthlms län, hojen blev stulen i uppsala (ca 8 mil mellan). "

Inte? :fakta

Chronic! var inte så negativ utan lyssna till vad H Svensson säger. Till trådskaparen kan jag säga att ta till dig av det svensson och följ hans råd:tummenupp

Han har rätt tyvärr. Jag anmälde hojen Jag såg mina delar på och det var mycket prylar. De var måttligt tacksamma...

jag hitta min motardhjul på blocket.. . hondahjul med hemma svarvade distanser till hjulaxlar samt bromskiva. säljaren påstofd att det passa alla ktm... märkligt eftersom det var hondahjul. medella blocket om att det var stöldgods.. dom tog bort annaonsen + bild. gjorde en anmälan hos polisen. MEN! blocket hade bara sparat texten från annonsen. inte bilden. polisen körde ut o kolla läget hos säljaren.. som stolt visade upp ett handskrivet kvitto o sa att han hade köpt dom på en marknad :rolleyes: alltså kunde inte polisen göra nått.. även osm dom var identiska meds mina hjul. samt hade alla egentillverkade delar på... samma slitna däck var det ocå.. corden framme på samma ställe osv.. CP LAND MAN BOR I :huvet :mad: :mad:

Jag läser vad han skriver, precis som jag läser vad alla skriver, men det hjälper inte att tro eller hoppas att polisens uppgift är den samma som på sextiotalet i Andersonskans Kalle eller privatdedektiv Blomqvist.

Det är inte samma sak bara, de utreder inte ens grova brott. Jag säger ju att man ska anmäla, men jag säger också att man ska veta vad det leder till och inte.

Det leder till en anmälan.

Det leder inte till att brottet klaras upp.

Har samma erfarenhet som dom flesta här när det gäller intresset att utreda den typen av brott. Båda min crossar som blev stulna anmälde jag givetvis till polisen som lika snabbt "arkiverade" min polisanmälan. När jag fick inbrott i källaren frågade jag om dom inte skulle komma förbi och ta fingeravtryck och dyl, det var naivt av mej. När jag senare gick till station för att anmäla brottet var dom väligt ovilliga att ta emot anmälan. Jag fick frågor som:
-Jaha, men tog dom något av värde då?
-Jaha, tänker du begära ersättning från försäkringsbolaget?
-Jaha, måste du få källardörren reparerad på försäkringen eller?
*Suck* Ja då får vi väl skriva en anmälan då, men jag vill bara upplysa om att den sannolikt inte utreds och läggs ner inom kort...

Vad säger man.... Säger allt om ambitionen att klara upp den typen av brottslighet.

En kompis var i samma läge i höstas. Hans sporthoj blev stulen och veckorna efter så annonseras det ut en massa delar till en sån hoj. Det var i stort sett alla delar på en hoj som inte har någon märkning, allt var på pricken som hans hoj. Vi tog reda på vem det var som sålde och upptäckte då att han hade ett brokigt förflutet. Polis i Stockholm och Uppsala plus försäkringsbolaget kontaktades och allt vi hade grävt fram överlämnades. De var mycket intresserade och övertygade om att vi hade hittat rätt person men trots det så gjordes inte ens ett hembesök hos den misstänkte. Fallet lades ner innan det startade, och då hade vi i stort sett gjort hela förundersökningen åt dom. Så risken att det händer något är nog liten tyvärr....

Näe, händer nog inte så mycke tyvärr..
Såg att samma kille hade ny annons ute strax före jul (ca 1 månad innan vid närmare efterkoll..) igen.. :mad:

För jag antar vi e inne på samma spår!??

Last edited:
Inte heller att förglömma:

"Har du sett något konstigt? Misstänker du bedrägeri? Har du information om stulna fordon, båtar eller andra föremål? Ring försäkringsbolagens tipstelefon - Öppen dygnet runt. Du kan vara anonym och vi ser till att ditt tips kommer rätt. 020-325 325. Ditt tips kan vara ovärderligt, bra tips kan ge belöning!" (www.larmtjanst.se)

Jag väljer att INTE lägga upp bilderna offentligt pga olika anledningar, bla för att annonsen fanns här på sh...

Beror ju på om man läser allt :)

"Satt och slösurfade på blocket i jakt på nått roligt till nya motarden när jag ramlade in på en annons på ett par motardhjul. Annonsen var i sthlms län, hojen blev stulen i uppsala (ca 8 mil mellan). "

Inte? :fakta

Dr. Pepper och andra: Det är inte samma sak när polisen lägger ner en förundersökning där man inte har något att gå på, ex. en motorcykel som plötsligt inte står i garaget eller ett inbrott i källaren. Sen så kan det finnas uppgifter som man som privatperson tycker pekar rakt mot en gärningsman, men bedöms dessa uppgifter sakna bevisvärde (ex. indicier, rykten) så kan inte polisen arbeta med enbart dessa som grund. Då skall anmälan läggas ned. Om det framkommer nya uppgifter så öppnar man upp förundersökningen igen.

Och det är det sistnämnda som är aktuellt i detta fall, det finns en anmälan som troligtvis är nedlagd, men nu har nya uppgifter tillkommit vilket gör att man skall öppna upp anmälan för att utreda vidare.

Nu spammar jag inte mer i denna tråd, hoppas trådskaparen får hjälp av sin polismyndighet att ta tillbaka sina grejer.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT