Kanonrolig film!

Har personligen LITE svårt för Jesse James... Hen är så J--la Amerikansk, och inte på något kul sätt.

Monster Garage kan vara ganska kul att vila ögonen på ibland. Inte minst när el grande finale är som denna.

I övrigt tycker jag att discovery stundtals har en del intressanta program, inte minst när det handlar om ultimata maskiner osv. t.ex top 10 military vehicles osv.

Men det sjukaste jag såg handlade om tåg och inga vanliga tåg utan mongotåg som håller snittfarter på minst 500kmph. De åker på nån sorts magneträls och nuddar inte 'rälsenä utan kort sagt svävar på den eller nått sånt.

Iaf, i slutet av ultimate train programmet visade de en "skapelse" som skulle slå världsrekord i fart på marken. De hade kopplat ihop en massa robota (missiler eller nånting, sjukt var det iaf). Dessa 4 st robotar generade en kraft på 270000KW vardera.

De var placerade på en räls som var någon km lång samt inuti en tunnel av plast (tror jag). Tunneln hade de fyllt med helium pga att dess motstånd är lägre än luft (högre fart).

Starten gick och efter 4!!!!!!sekunder hade en toppfart på strax över 10'000kmph gjorts! FYYYFAN va det gick!!!

Jag ska skicka ett mail till discovery och fråga om det finns något videoklipp på nätet samt vad avsnittet hette så ni ocks kan ta del av det.

edit: Här har ni en lista på när intressanta prog visas.

Last edited:
Den har varit uppe många ggr tidigigare, de har som tur är redan förstört den stackars Mazdan annars hade jag gärna tagit över den, vankelsnurror är kul.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back