Kanon från helvetet

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Sök vidare på det här vapensystemet, det finns en del rätt coola provskjutningsfilmer ute på nätet.

[YOUTUBE-ID]iX6YvWxtrxw[/YOUTUBE-ID]

Sök vidare på det här vapensystemet, det finns en del rätt coola provskjutningsfilmer ute på nätet.

[YOUTUBE-ID]iX6YvWxtrxw[/YOUTUBE-ID]

Det är ju tur att dom inte lägger ner samma tid och $$$$$$$$ på så triviala saker som att bota cancer eller andra sjukdomar...............:näsblod

Det är ju tur att dom inte lägger ner samma tid och $$$$$$$$ på så triviala saker som att bota cancer eller andra sjukdomar...............:näsblod

Man kanske kan skjuta bort cancern med en miljon skott i minuten?

Det vore intressant att läsa hur dom har löst problemet med att ledskenorna slits ner och hur dom gör för att skjuta runda projektiler. Jag har följt en snubbes hemsida där han bygger en hel del intressanta saker, bland annat ett par railguns. Imponerande saker.

http://www.powerlabs.org/railgun2.htm

Bifogat

• railgun.jpg
    railgun.jpg
    25 KB · Visningar: 77
är det de här pryttlarna som leds på ett bananformat räls med hjälp av magneter? tack vare deras enorma storlek är de ganska värdelösa, lite som tyskarnas jättepjäser under avk.

Inga permanenta magneter om det var det du menade, om det inte vore för att jag är en elektrisk imbecill skulle jag ha förklarat preciiiis hur den funkar.:D

Det vore intressant att läsa hur dom har löst problemet med att ledskenorna slits ner och hur dom gör för att skjuta runda projektiler. Jag har följt en snubbes hemsida där han bygger en hel del intressanta saker, bland annat ett par railguns. Imponerande saker.

http://www.powerlabs.org/railgun2.htm

Såg när de laddade att projektilen låg inbäddad i ett vitt mjukt material. Om man med ledskenor menar "kanonröret".

Det största problemet har vad jag vet varit att ledskenorna gradvis äts upp av överslaget som sker när strömmen går från den ena skenan, genom projektilen (kallad armature i texten nedan) och sen över till den andra skenan. Här är en saxad förklaring:

(...)the current flows up on rail, through the armature which travels perpendicular to the rails, and down the other rail. The result is a magnetic field between the two rails (B = 2x(u0/2pi)x(I/r)) and an intercepting field by the armature. The rails repel one another (F = u0I1I2L/2piR) and they both repel the armature (F = ILB). Since rails are both fixed the net result is a propulsive force on the armature, which will be accelerated forward by electromagnetic means (A=ILB/M). This differs from conventional mass accelerators in that no gases are used, and it differs from conventional electromagnetic accelerators in that the field trails behind the projectile at all times; since no coils are used coupling occurs at a much greater degree and efficiency values would tend to be higher. The potential velocities achievable can also be much higher.

[YOUTUBE-ID]hG7A29k4Oos[/YOUTUBE-ID]

Metal storm är väll ingen railgun? Den använder ju krut eller liknande. Se 57 sek in i filmen för att se vad jag menar.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back