Kanelbullens dag idag 4 oktober!

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
Ja, idag är det kanelbullens dag. Hur många har ni planerat att trycka i er idag?

Prega i mig en präsic och sköljde ner den med bryggkaffe ist fär automatstinkinkaffe.

Inte ens en liten hittills idag. Det knorrades en del vid fikat idag vill jag lova! Får väll äta nått gott fika i kväll i stället...

Äh....kanelbulle....det fick bli ett äpple istället. Även om det låg en påse med kanelisar på fikabordet.!!

Madhonda skrev:
2510788 Äh....kanelbulle....det fick bli ett äpple istället. Även om det låg en påse med kanelisar på fikabordet.!!

Va! Ingen bulle när det finns! :skrämd Jag äter hellre bulle än äpple vilken dag som helst! Fredagsfikat är ju veckans höjdpunkt liksom! Själv åt jag banan vid fikat idag men bara i ren protest för att det inte fanns några bullar!

Har precis bakat 60 kanelbullar. :) Goda som tusan blev de!
Kommer väl vräka i mig ca 20 av dem idag, resten senare i veckan...
:tuttar kanske får smaka, om hon är snäll.

Man fyller ju år på kanelbullens dag, givet vis köper man kanelbullar och bjuder på:yoparty :)

Mackz skrev:
2510651 Ja, idag är det kanelbullens dag. Hur många har ni planerat att trycka i er idag?

Tre!

Ngt för en SH-tröja förresten? "Full rulle kanelbulle" :)
/J

Vi var några som gick ner till cafeterian på jobbet för att köpa bullar. Fanns bara en korg med helt torra, hårda bullar utan socker :(

Ska gå och ta en öl nu i stället :öl (inte kvar på jobbet)

Jag va fräck och ringde en flicka som kommer sen att gå in och köpa fyra färska kannelbullar mitt bageri innan hon kom upp annars blev det inget mys.....:D

Jag bakade 50st igår.:yoparty.. Igår visste jag dock inte att det skulle vara kanelbullens dag.. idag :tomten

Alx skrev:
2510836 Va! Ingen bulle när det finns! :skrämd Jag äter hellre bulle än äpple vilken dag som helst! Fredagsfikat är ju veckans höjdpunkt liksom! Själv åt jag banan vid fikat idag men bara i ren protest för att det inte fanns några bullar!

Men det är onsdag idag?:va

Köpte med mig till jobbet imorse, så där blev det en. Sedan blev det ytterligare en bulle till eftermiddagsfikat. Gott!

Fick en gratis idag, annars hade det inte blivit någon. :snålissmajlie

Justja, det hade jag missar. Bakade kanelbullar för första gången i måndags så nu blire till att trycka i sig bullar så det står härliga till :tomten

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg