Kanadagässen är här igen

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
I flockar kommer nu de alltmer vanliga Kanadagässen tillbaka efter sommaren, det går tretton på dussinet nere i centrum. En fråga gnager; inkluderar ett dylikt jackköp automatiskt en viktelefon? Verkar inte bättre. :3freak

valmers skrev:
I flockar kommer nu de alltmer vanliga Kanadagässen tillbaka efter sommaren, det går tretton på dussinet nere i centrum. En fråga gnager; inkluderar ett dylikt jackköp automatiskt en viktelefon? Verkar inte bättre. :3freak

Hörrudu din bittermoderat! ... sitt nu inte och racka ner på den kapitalistiska Jugend-uniformen... ...de vill ju bara klä sig så för att visa att de är moderater de med!

:fakta
Kanadagåsen är nordamerikansk och har inplanterats i Sverige på 1940-talet och nu utbrett sig i så stor utsträckning att den på sina håll anses som ett "sanitärt" problem. Den går ofta upp på badplatsernas stränder för att äta. Tyvärr gör den också ofta "ifrån" sig på stranden eller bryggan. Detta gör att många badplatser blir otrevliga att besöka.

:fakta
Om det behövs för att förebygga skada får kanadagås som uppträder vid fält med oskördad gröda eller som orsakar sanitär olägenhet jagas under hela året.

korvgubbe skrev:
Hörrudu din bittermoderat! ... sitt nu inte och racka ner på den kapitalistiska Jugend-uniformen... ...de vill ju bara klä sig så för att visa att de är moderater de med!
Wannabe-uniformen, möjligen. Lyssnade ofrivilligt på en viktelefonkonversation häromdagen, otroligt!

valmers skrev:

Och då ska vi inte ens gå in på eskimåjackorna med huva som har fjädrar längs med kanten... Fifan vad fult!

valmers skrev:

Vaknat på fel sida idag igen? btw: roligt skrivet.

Zee skrev:
Och då ska vi inte ens gå in på eskimåjackorna med huva som har fjädrar längs med kanten... Fifan vad fult!

Du vet inte vad Valmers menar med "Kanadagässen" va? :)

Bifogat

• delete1.jpg
    delete1.jpg
    20.7 KB · Visningar: 96
Markus skrev:
Du vet inte vad Valmers menar med "Kanadagässen" va? :)

Trodde det va ett märke (Canadien Goose), inte en jack-typ. Har jag fel?

/Von Wirrad

Zee skrev:

Nej, du har rätt. Men eskimåjackorna är ju ofta Canada Goose så jag förstod inte varför jag inte går på lunch för istället för att sitta här och dividera jackor med dig.

:hej

Markus skrev:
Nej, du har rätt. Men eskimåjackorna är ju ofta Canada Goose så jag förstod inte varför jag inte går på lunch för istället för att sitta här och dividera jackor med dig.

:hej

Bra fråga. :) Som (o)tur e har jag redan ätit och blir nu tvungen att ta ett rejs o jobba!

Howsomhelst är det jävligt ghay (i bemärkelsen ghay och inte ghay) med gässjackor. Det är bara fjortisar, hippfloppare och loosers som går omkring i sånna.

valmers skrev:
Wannabe-uniformen, möjligen. Lyssnade ofrivilligt på en viktelefonkonversation häromdagen, otroligt!

Jag hörde ofrivilligt en konversation på bussen hem från stan för ett tag sedan. Jag blev arg för att personen var så ung och naiv och så generös med sin förvirrade syn på precis allt, men mest för att jag fick huvudvärk av att inte veta om jag skulle skratta eller gråta. Tyvärr var resten av den fulla bussen helt tyst och tjejjen rätt högljudd.
Men det var först nu det slog mig... att jag var lika gammal, sur och bitter som Valmers... eller bara bakfull.

Fast jag tycker att gåsjackan är apful och töntig.

Är det förresten inte tillåtet att sjuta kanadagås med hagel året runt??? :va

xfader skrev:
Bäst att vi reder ut det här nu

http://www.jagareforbundet.se/jakttider/Default.asp bara att söka! (gick inte att direktlänka :mad: )

Ok!
Från ca mitten av augusti till 31 december i så gott som hela landet, förutom om de är en sanitär olägenhet, då kvittar vilken tid på året det är.

:D Kanadagäss i stan är en sanitär olägenhet... fram med bössan och jaga hämningslöst!
:rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...