Kan Suzuki vara på väg tillbaka till MotoGP?

Lite hjälp från Google translate för oss som inte kan italienska:

The Suzuki is working to return to MotoGP. Indeed, to be honest we never stopped trying. To say this is none other than Nobuatsu Aoki: "I went to the track with the new 1000 just last week - revealed the test of the house of Hamamatsu - and someone at the factory said that we could return as early as 2013, the next season. The motion is not goes wrong, you just need a stable regulation that allows us to plan investment. At the head of the structure there is always Shinichi Sahara. "
Obviously Aoki did not reveal anything about the features of the new GSV-R.
"It 'a 1000, and has four cylinders - he joked - I can not say much."
Aoki came to Sepang to get an idea of the level reached by the other house and his former colleagues, and he met to talk with Loris Capirossi, his former teammate at the time of the Suzuki.
 
Häromdagen bekräftade Suzukis testförare, Nobuatsu Aoki, att testerna går bra och att de räknar med att göra officiell debut i samband med testerna efter racet i Barcelona i juni. Då kommer Aoki och en ännu icke namngiven europe att köra. Hetaste tipset just nu är RdP.

Hojen har en big-bang radfyra.

:)
 
Last edited:
P€RRA;5747609 skrev:
Häromdagen bekräftade Suzukis testförare, Nobuatsu Aoki, att testerna går bra och att de räknar med att göra officiell debut i samband med testerna efter racet i Barcelona i juni. Då kommer Aoki och en ännu icke namngiven europe att köra. Hetaste tipset just nu är RdP.

Hojen har en big-bang radfyra.

:)

Ah!
Detta låter ju finfint! Hoppas nu dom gör en riktigt fin/bra hoj och att dom satsar rejält så det inte bara blir nån utfyllnad.
 
Fattas bara att Kawa gör entré igen då. :)
 
Någon som har lite insiderinfo om Suzuki, skulle vara intressant att veta om de var missnöjda med sitt projekt tidigare så att de tog chansen att använda krisen som ett svepskäl att dra sig ur och sparka alla, väl medvetna om att de skulle komma tillbaka om några år och då kunna börja om från början med nytt, fräscht folk.

Eller drog de sig ur med genuina intentioner att spara kostnader och beslutet att komma tillbaka nu är helt oberoende? Vilket ju verkar väldigt kortsiktigt eftersom man förmodligen förlorat en hel del duktig personal.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top