Kan RC ventilerna öppna vid högre varv pga dåligt batteri?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Haft problem med hojen i form utav att ventilerna inte öppnat fören vid 9k varv eller att de öppnar ännu senare eller inte alls ibland. Känns som de inte orkar öppna eller nåt. Har klurat och klurat över det. Försökt ställa in ventilerna enligt manualen flera ggr men utan förbättring. Hela tiden kännts som något elektroniskt och nu till slut så kanske jag kommit fram till felet. Dåligt batteri?. Någon som haft liknande tendenser på sin hoj?. Gäller RGV250 men de kanske utspelar sig på ett liknande sätt på andra tvåtaktare också.
Om batteriet är kasst. Vart köpa nytt?.

Ja, de öppnar inte senare, men långsammare. Biltema har ett batteri som är som gjort för RGV.

Mattias skrev:
Ja, de öppnar inte senare, men långsammare. Biltema har ett batteri som är som gjort för RGV.
värt att prova. :tummenupp Som sagt så käns det som det är något elektroniskt.. Har inte möjlighet att åka till biltema nu på ett tag men borde man kunna prova med att ladda batteriet?. om det nu är dåligt så kanske det inte hjälper hur mycket jag än laddar det?

Kamikaze kid skrev:
149:-
Köpte ett förra veckan till hustruns RGV...
låter helt ok.. :tummenupp är det något som är sämre med biltemas batteri föresten? Dum fråga kanske. och sen. Hur vet man om ett batteri är kasst?. har mätt upp spänningen på det jag har till 12,35V. Kopplade in en 12V strålkastare och spänningen skönt till 11V. Är detta normalt eller är de batteriet som är kasst?. :va

Spänningen sjunker ju när det belastas.
Sen är ju frågan med vad du belastar det...

Biltemas batteri kvalitet är inget jag kan uttala mig om men jag brukar byta varje år så...
Får ju gratis från Tudor eftersom jag handlar batterier för sådär 7-800,000:- om året :banana

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!