Kan polisen ge böter/straff i efterhand, om de inte får tag på en?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Nja de är tomt , finns dock behov av medeciner på andra håll:D

Det är inte den enda filmen efter det här , innan som fanns ju - Tomorrowland

En liten tjej som kommer och bankar på alla unga brudars drömsexsymbols dörr aka George Clooney som sitter i en övervakningscentral - dom blir jagade av kommandos och sticker:D

https://www.youtube.com/watch?v=lWZ7O-RrATY

:tummenupp
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Ja det kan dom... Och det finns massa historier när precis detta har hänt.
Jag har inte själv läst något domslut... Men dom behöver ju bara bevisa att det ""Bortom allt ((RIMLIGT)) tvivel" Var du som körde motorcykeln... Så om dom ser dig 10 minuter senare med samma utrustning vid en korvkiosk så kan du åka dit ja...
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
För och återgå till tråden och inte prata om att joyraida idioter så finns det domslut och så som gett resultat av ovan.
2-3 killar här har åkt dit fast dom brassat ifrån polisen men blivit hittade strax efter , BMWjohan var var väl en som fick slicka asfalt och åka radiobil :näsblod.
Finns la om man söker har jag för mig:tummenupp
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Last edited:

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Bortsett från fårknullarens, förlåt klockspelets drogrus så är det generellt lite av intresse här. Det finns de som blivit dömda, men då handlar det om tingsrätten där knoll och tott samt islamsiter tas på fullt allvar. De som överklagat till hovrätten (bl. a killen på Bike i Trollhättan) frikänns om du inte är tagen på bar gärning eller videbevis där du tydligt kan identifieras.

Sedan finns det gråzoner som t.ex trafikjuristen redovisat. Ett fall är att polisen under rättegång säger att de har kontinuerlig visuell kontakt med en bil trots att filmbevisningen tydligt visar att bilen kör ifrån dem och att de ett par minuter senare kommer ikapp bilen som då kör lagligt. Rätten ansåg då att det var ställt utom rimligt tvivel att det inte var samma förare som körde, dock vet jag inte om fallet gick till hovrätten.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Man måste väl läsa tråden en bit bakåt för och inse en del då det gått några år sen saker hände :hihi


Kolla nästan 30 sekunder i tråden vem som sitter i en säng o kramar en nalle, titan och hydralolja o kolfiber på tjejen

Äter chocklad kakor som är gjorda av gjutjärn

:1pajas
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Man måste väl läsa tråden en bit bakåt för och inse en del då det gått några år sen saker hände :hihi


Kolla nästan 30 sekunder i tråden vem som sitter i en säng o kramar en nalle, titan och hydralolja o kolfiber på tjejen

Äter chocklad kakor som är gjorda av gjutjärn

:1pajas
Hur många i publiken dog av The gunmann skjutningen i arenan? Dock var första filmen bra
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Ja asså :fakta

Alla dom här tjommarna på Säpo/Noa är inte poliser utan hittegods från kyrktrappor som fosterhemsplaceras osv.

Författare,posaskrivare.spåkärringar och autister med all skrufs loose som super o äter tabletter är standard.

Det var såna här som trodde 12 åriga lilla Lisa 31kg/140cm var en mördarrobot from the Us and A


Sedan lite högre upp på Säpo satt en del poliser och juristpoliser och så.

Dessa skyllde ännu högre upp (uppdragsgivaren das Regering) , dom sa att dom inte alls var klantiga missbrukar mongolider utan att jag också var en ciarobot med modifierat dna.

Därför rövknullades dom av mig med senap.o grovsalt

Säpo/Noa kallar mig för "Slaktarn" numera
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Som en motpol till Klockringarens hatattityd gentemot allt vad Polisväsendet står för, kan jag kontra med att under de år jag samarbetade med SäPo, råkade jag aldrig för någon/något som beskrivs ovan. Tvärtom har det fungerat bra åt båda håll.
Kanske beror attityd och inställning på vad man är för personlighet själv...kanske..
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Som en motpol till Klockringarens hatattityd gentemot allt vad Polisväsendet står för, kan jag kontra med att under de år jag samarbetade med SäPo, råkade jag aldrig för någon/något som beskrivs ovan. Tvärtom har det fungerat bra åt båda håll.
Kanske beror attityd och inställning på vad man är för personlighet själv...kanske..
Vad menar du med det sista EGENTLIGEN?

?
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Som en motpol till Klockringarens hatattityd gentemot allt vad Polisväsendet står för, kan jag kontra med att under de år jag samarbetade med SäPo, råkade jag aldrig för någon/något som beskrivs ovan. Tvärtom har det fungerat bra åt båda håll.
Kanske beror attityd och inställning på vad man är för personlighet själv...kanske..
Du menar att det kan hända att om man beter sig som en rövhatt så får man rövhattande tillbaka. Så kan det ju förvisso vara. Det är till och med troligt.
Men i det här specifika fallet så misstänker jag att det handlar om en person med ytterst livlig fantasi. För annars tror jag att klockringaren själv träffat mer än alla befintliga personer med påstådda personlighetsdrag och egenheter än som finns i hela Sverige och alla finns på Säpo. Det skulle betyda att han kvalificerar sig att bli inskriven i Guinness Rekordbok och mig veterligen har jag inte sett något sådant rekord.
Jag röstar för livlig fantasi. Vilket i vissa sammanhang är bra att ha men jag tror att det gått lite överstyr på gränsen till megalomani.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Rent generellt så är det väldigt svårt för polisen att i efterhand beivra trafiköverträdelser på grund av just att det är mer eller mindre omöjligt att bevisa vem som körde. Det är dock fullt möjligt att man kan öka dit i efterhand. Särskilt om det är frågan om riktigt grova överträdelser eller trafikbrott.
Jag vet att det finns minst en kille här på forumet som körde ifrån polisen men blev hittad en stund senare (typ en halvtimme eller så) och han åkte dit ganska ordentligt.

Så med andra ord. Du kan åka dit i efterhand men sannolikheten är ganska liten. Dock är det ju så att om du skulle åka dit i efterhand efter att ha smitit från polisen så finns risken att en domstol delar ut ett lite hårdare straff.

Det dom har ganska lätt att göra är att om man drar ifrån dom så vet dom ju vem som äger hojen och då åker dom till din hemadress och väntar där på att du ska komma hem.
Än har vi inte ägaransvar vid trafikbrott i Sverige. Det gäller alltså för polisen att visa att en viss person suttit vid ratten då ett brott begåtts, vilket är ganska omöjligt. Det gäller oavsett vilken typ av brott som har begåtts.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
ы пока не несем ответственности за нарушения правил дорожного движения в Швеции. Поэтому полиции необходимо доказать, что в момент совершения преступления за рулем находился определенный человек, что совершенно невозможно. Это применимо независимо от типа совершенного преступления

Vi vet :hihi
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top