Kan polisen bevisa?

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
Shovelhead -76:a ,CB 400 Four SS -75:a, Rex Villiers Ratbike -53. Fläktkyld DKW boardtrack -34: projekt...
Rent hypotetiskt nu, (en liten fyllediskution jag hade i helgen.)

Vi säger att jag blåser förbi en fartkontroll eller möter en polis i mindre laglig hastighet.
Polisen åker efter för att stoppa, men om jag då saktar in till laglig hastighet tills de hinner ikapp, kan snutarna då bevisa att JAG faktiskt åkt för fort?

De har ett kort på mig framifrån, men det finns ju tex många röda hojar.

Jag kommer givetvis att dumförklaras om jag säger att "Det är inte jag på kortet, det måste ha varit en annan mc av samma modell".

Men hur bevisas det att det faktiskt är jag?

Jag vill ju hävda att det inte går att bevisa om jag inte erkänner, eller?

Tappar de dig ur sikte måste de kunna bevisa på något sätt utom allt rimligt tvivel att det är du såvida det är ett brott de vill fälla dig för. Hastighetsöverträdelse måste de ha en hastighet för så jag ser inte hur de kan göra något.

Det står dig fritt att blåneka och man får ljuga för att skydda sig själv..begär bevis för fortkörningen isåfall, säg annars att de upptar din dyra tid.

Kombination hoj, ställ och hjälm räcker förmodligen om de stoppar dig 5-10 min senare efter att fotot/hastigheten har tagits som identifiering.

// Linus

Kombination hoj, ställ och hjälm räcker förmodligen om de stoppar dig 5-10 min senare efter att fotot/hastigheten har tagits som identifiering.

// Linus

Förutsatt att man kan urskilja sådana detaljer ifrån fotot.

Gissa varför batongen åker fram hela tiden..
Ett sjysst blåmärke, av slagen arm/ben inslagen detalj på hojen eller pannbenet bevisar att det var dig dom nitade när du körde för fort..

Jag tror inte polisen kan ta dig för fortkörning. Polisen måste kunna uppge hur mycket du överträtthastigheten med. Däremot är jag ganska säker på att dom kan sätta fast dig för att du kört vårdslöst.

Var inte något sådant uppe i Metro idag? En av skaparna bakom kamerasystemet blånekar trots att två kollegor identifierat honom.

Snutnoja i MC-Sverige

Varför ska man diskutera om och hur man ska lura polisen på Sporthoj, om man nu har tagit körkort så vet man eller borde veta att göra polisen ett tecken till någon så rår polisens tecken över alla skyltar och ljussignaler och följer man inte de så får man nog stå för konsekvenerna.

Lite väl mycket snack om hur man ska lura polisen om jag få tycka, och sen spårar dessa trådar oftast ur, till råga på allt.

Egentligen sant det som sägs men sen vet jag en polisman som gick upp i tinget och vittnade mot en motorcyklist han mött på 50-väg och hävdade att han kände igen motorcyklisten trots integralhjäl och trots att motorcyklisten enligt polisen körde över 50km/h.

Tingsrätten trode på polisen för poliser ljuger som bekant aldrig och därmed torskade motorcyklisten för smitning, samt att MC var obesiktad och eventuellt var den avställd också.

Så stark kan rättssäkerheten vara ibland.

Troligen inverkade det väl även negativt för motorcyklisten att polisen vid tillfället hade span på honom pga misstanke om försäljning av hembrända drycker. Något som dom varken före eller efter dömt honom för eller ens kallat honom till förhör om.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...