Kan någon göra en Kay-logga?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jag skulle vilja ha en symbol och en logga...
Typ som den nedan
captivating_newww.gif

Svart symbol (gärna någon slags tribal/sprial eller något, fast symetrisk altså lika på alla håll) och text, mot vit eller transparant bakgrund. Altså, en symbol (unik) och så ska det stå KAY, fast med spegelvänt "K". Versaler eller gemener kvittar, vilket som nu blir snyggast. Skulle vara skitglad om någon kunde göra en snygg sådan i en schysst storlek, (typ dubbelt så stort som exemplet). Tack på förhand!!
Denna kommer att användas på min artistsida som är på G.

Last edited:
Varför spegelvänt K om man får fråga?

Och vad är vinstpriset? Gratis E till en av dina technokonserter? :tungan

Last edited:
3 timmar i Illustrator... :huvet SO KILL ME. Jag har en tendens att vilja avsluta det jag börjat på...nåväl, någon resultatliknande sörja blev det. Kanske lite för plottrig tribal sun?

Går att ändra på enligt önskemål (inom vissa gränser...) men jag orkar inte just nu.

Bifogat

• final_logo_small.jpg
    final_logo_small.jpg
    46 KB · Visningar: 88
Last edited:
Skalman skrev:
3 timmar i Illustrator... :huvet SO KILL ME. Jag har en tendens att vilja avsluta det jag börjat på...nåväl, någon resultatliknande sörja blev det. Kanske lite för plottrig tribal sun?

Går att ändra på enligt önskemål (inom vissa gränser...) men jag orkar inte just nu.
Snyggt, vill inte vara en glädjedödare men riskerar man inte ta den kinesiska symbolen för en swasticka?

Mingves skrev:
Snyggt, vill inte vara en glädjedödare men riskerar man inte ta den kinesiska symbolen för en swasticka?

Nja, jag vet inte...det är en variant på en "tribal sun". Jag lyckas inte se det som en swastika hur jag än försöker - men det är väl som med ungar, om det är ens egna ser man inte problemen :) Får väl se vad de andra kommentarerna blir när Sporthoj vaknar (då jag går och lägger mig lol).

Funderade på att göra en "sol" med "tomt"/vitt innehåll och bara flames (då i helsvart), typ e stor flame med 2 små vid sidan om, och 4/8 gånger runt om. Det får bli kvällens/nattens projekt.

Skalman skrev:
Nja, jag vet inte...det är en variant på en "tribal sun". Jag lyckas inte se det som en swastika hur jag än försöker - men det är väl som med ungar, om det är ens egna ser man inte problemen :) Får väl se vad de andra kommentarerna blir när Sporthoj vaknar (då jag går och lägger mig lol).

Funderade på att göra en "sol" med "tomt"/vitt innehåll och bara flames (då i helsvart), typ e stor flame med 2 små vid sidan om, och 4/8 gånger runt om. Det får bli kvällens/nattens projekt.
Kanske du kan vända på 2 av "vingarna" som jag gjort med den i övre högra hörnet.

//M

Bifogat

• final_logo_small.jpg
    final_logo_small.jpg
    54 KB · Visningar: 56
Mingves skrev:
Kanske du kan vända på 2 av "vingarna" som jag gjort med den i övre högra hörnet.

//M

Alla sätt är bra utom de dåliga :) Nej, nu är det sovadags, ses om några timmar. Gonatt.

Snokade lite på din webbsida, vilket typsnitt har du nu i din logotyp?

I så fall kan jag intregrera det i mitt förslag, det passar nämligen finemangs! :tummenupp

Tack så mkt! Ser rätt spejsig ut... Men lite svasticka-varning på symbolen som sagt :) Dock hamnar den lätt i förslagslådan. Tusen tack skalman :)

Typsnittet på hemsidan är nog porsche 911.

Här kommer mitt förslag. Jag valde att abstrahera Kay så att det både fungerar som en symbol och som en logotyp. Med viss svårighet skall man kunna läsa ut Kay ur den. Eftersom det kan ta lite tid för betraktaren så valde jag att skriva in Kay en gång till i den vanliga texten för att missuppfattningar inte skall förekomma.

Mvh

Josafan

Bifogat

• kay.jpg
    kay.jpg
    17.9 KB · Visningar: 92
Josafan skrev:
Snokade lite på din webbsida, vilket typsnitt har du nu i din logotyp?

I så fall kan jag intregrera det i mitt förslag, det passar nämligen finemangs! :tummenupp

Vilken hemsida pratar vi om? Bifogade bara en bild. Typsnittet flr "music productions" är 911 porscha, för "kay" heter det DragonWing, fast jag moddade Y:et lite för att få samma snabel som K:t.

Kay: Ska göra någon mer variant, mindre Swastika :) när jag orkar (läs: ikväll/natt)

mb skrev:
Du menar hakkorset? Nä, då får man allt ha lite fantasi. Den första var snyggast hittills :tummenupp
Jo, men grejen är att man ju inte över huvud taget vill bli förknippad med något sådant om man har ett företag. Det kan vara grymt svårt att få bort stämpeln om man har otur och någon tror att det är en swasticka...Säg att Kay blir en superkändis inom musik, aftonblöadet eller någon annan skitblaska som gärna skriver en sak och sedan ändrar sig gör ett reportage om han och skriver att han har en "Swastickaliknade" symbol som logga....det låter inte bra alls. Han behöver ju inte säga någe för att de skall skriva så...
Så man kan nog inte vara för försiktig...

///M

Skalman skrev:
Variant på temat.
Tycker jag var mycket snyggare, man tenderar att fokusera på symbolen istället för på namnet i föregående fall. Inte för swastickalikheten utan för att den är för detaljerad.

///M

Mingves skrev:
Tycker jag var mycket snyggare, man tenderar att fokusera på symbolen istället för på namnet i föregående fall. Inte för swastickalikheten utan för att den är för detaljerad.

///M

Ja, det var min tanke också när jag skrev "för plottrig?". Den här är inte så symmetrisk dock även om flammorna är duplicerade runt om. More to come.

Last edited:
Mindre spejsig "kay"-text - ritad med (mestadels) raka linjer istället för gjord av typsnitt.

Bifogat

• final_logo3_small.jpg
    final_logo3_small.jpg
    39.8 KB · Visningar: 60
Last edited:
Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...