Kan man verkligen göra en bra affär på mässan?

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Hej på er
Ska ned till mässan i GBG nästa söndag. Jag var på mässan förra året i Stockholm, och vet att jag blev erbjuden att köpa en AGV-hjälm för 1890:-, som hade en rek pris i Sverige på 2995:-. Handlaren kom ifrån Tyskland, kändes inte rätt, så jag lät bli, och köpte någon månad senare en Arai istället . Hursom, tror ni att man kan göra en bra affär nere på mässan, eller kan man lika gärna vänta till efter? Tror ni dessutom utställarna kan tänka sig att sänka priserna på söndagen om de inte sålt sina produkter? Det jag är på jakt efter primärt är en safety jacket och ev. ett slip-on

Jag köpte en Suomy-hjälm för typ 1500 kr billigare än hos en handlare i skåne. Sen köpte jag en safety-jacket för 900, iofs var det kanske inte toppkvalitet på den men den funkar.

Dock får man ha bra koll på vad det egentligen kostar så att man inte köper bara för att det är mässa och man tror det är billigt.

Dock får man ha bra koll på vad det egentligen kostar så att man inte köper bara för att det är mässa och man tror det är billigt.

Rätt o riktigt! Många går på den niten. Bland annat jag själv på Elmia förra året, men det är en annan histotia....... :näsblod

Nyheter
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard