Kan Man Strypa Och Reg Besiktiga En Ktm 640 Till 25kw??

rille_b

ska köpa en KTM supermotard snart!!!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Daelim VT evolution, HD kopia, 125cc = lätt mc
Hejsan! Ska köpa mig en KTM lc4 640, undrar om man kan strypa denna till 25kw, eftersom jag har mellan kort så får jag bara köra upp till 25kw??

Jo men inte alla går att reg besiktiga....beror nog på vilken årsmodell på 640:n det är, hör med bilprovning om just den du tänker köpa

Jag är ganska säker på att de senare årsmodellerna är helfordonsgodkända, vilket innebär att man t.ex. inte får strypa ner dom. Men en Ktm 660 är ju som sagt redan nedstrypt och ny ligger den ju i ungefär samma prisklass som 640:n.

Edit: Såg i din andra tråd att 660:n inte var nåt alternativ, så då får du nog kolla upp vilket år 640:n blev helfordonsgodkännd..

Last edited:
The_Riverman skrev:
så då får du nog kolla upp vilket år 640:n blev helfordonsgodkännd..

Och när du kollat upp det så får du gärna skriva det här. Eller de kanske finns nån annan här som redan vet?

Evil_Henke skrev:
köp en 660 annars.. ligger ju på "bara" 24kw

Jo men en sak har ni missat...den fula jävla reglen som säger att man max får ha 0.17 Kw/kg överstiger den bågen med 24 Kw....den är för lätt.... :3freak

Kanske att 640 går bra med 25 Kw.....har ingen tjänstevikt på den så jag kan inte räkna....bara att räkna och se, den som vet vad den väger.

Last edited:
Busgrabb skrev:
Jo men en sak har ni missat...den fula jävla reglen som säger att man max får ha 0.17 Kw/kg överstiger den bågen med 24 Kw....den är för lätt.... :3freak

Kanske att 640 går bra med 25 Kw.....har ingen tjänstevikt på den så jag kan inte räkna....bara att räkna och se, den som vet vad den väger.

effekt / viktförhållandet får inte överstiga 0,16 :fakta

Busgrabb skrev:

Knappt någon trafikpolis som känner till den regeln enligt vad jag har hört, t.ex min granne som kör polis-mc visste inte det. Har man 25 kw på papperet så räcker det förmodligen.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka