Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Buzz skrev:Går inte ligga för länge o slipstreama då man inte får nån vind på kylaren.
Mr Brownstone skrev:Tänk bara på att du får ligga en dryg meter bakom, så du får inte slöa till o lastbilen bromsar, MEN det gör dom nästan aldrigo när de gör det så blir det inga F1-nitar direkt..
McB skrev:Klart du fortfarande får luft på kylaren. Det är inte direkt något vakuum där bakom.
Buzz skrev:Ok, skulle inte skrivit nån vind, men fartvinden försvinner iallafall. Tänker iof inte testa om temperaturen går upp om man ligger toklänge bakom en lastbil.
Gustav1 skrev:Vad roligt det skulle vara att...
![]()
Jodå, ära mäts i ära. Tror han kan komma upp i 200-300 ära men det är ju ingenting. Bakhjulsåkning ger ju 1kgära per hundra meter om vi ska ha nånting att jämföra medMarkus skrev:Finns inget mått att mäta äran i.
honkiie skrev:Jodå, ära mäts i ära. Tror han kan komma upp i 200-300 ära men det är ju ingenting. Bakhjulsåkning ger ju 1kgära per hundra meter om vi ska ha nånting att jämföra med
Mr Brownstone skrev:DET går jättebra!!
Brukar alltid göra det när jag kör till tävling/träning med släpet, funkar finfint o man tjänar massor om man ska åka långt! Fick ned förbrukningen på långresor me släp från 1,4 till 0,8!!!!! o så brukar lastbilar hålla en jämn fart oxå, det gör nog sitt.
Tänk bara på att du får ligga en dryg meter bakom, så du får inte slöa till o lastbilen bromsar, MEN det gör dom nästan aldrigo när de gör det så blir det inga F1-nitar direkt.. och OM du skulle sitta som ett frimärke i röven på aset så utsätter du knappast varken chaufören eller ngn annan för större fara, tror knappt han skulle märker det. Så slippa på bara
![]()

Ja men det var väl underförstått? Vem fan wheelar ute i ödemarken där ingen kan bli impad. Helst storgatan eller utanför dagis ska de va.Gustav1 skrev:Inom tättbebyggt område ja.
Cyanid skrev:en lastbil med tomt släp har tom mindre bromssträcka en en vanlig personbil.
fick reda på det när jag gjorde teorin för bil. men som sagt en lastbil har iallafall en 6 hjul med bromsar på alla sen är ju ytan emot marken ganska stor![]()
Gustav1 skrev:Inom tättbebyggt område ja.

Starfighter skrev:Du verkar ju vara en hardcore kille, så du har väl många poäng?![]()
Fluxir skrev:En lastbil med halvlastat släp har ännubättre bromssträcka än en med tomt släp har.
Disasterpiece skrev:Men hur många lastbilschaufförer toknitar med halvlastat släp? Jag gör det då fan inte![]()
Qwerty skrev:Jag brukar slipstreama tradare när jag kör med husvagnen. Ger en enormskillnad i soppaförbrukning. Allt började med den där tråden om Jorpes slipstream, men utan honom så hade det blivit bra mycket dyrare att åka land och rike runt.
Zee skrev:Kör du med hel-lastat släp då, eller vadå? :b
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
MC-Mässan närmar sig!
På årets stora motorcykelmä... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |