Kan man polera Titan?

finns titansorter som spricker helt självt om du tar i det utan kandskar, blir mikroskopiska sprickor över hela ytan (där du tagit i det) som försvagar materialet.

-Fan la jag slip-onet nudå..jo där! KABLAM........Metallskrot regnar från taket

Så länge det finns ett skyddande oxidskikt så är det ok men nu hade han ju slipat bort det....

Troligtvis är titanet i div avgassystem av en "mesig" sort som inte är lika känsligt för salt.

finns titansorter som spricker helt självt om du tar i det utan kandskar, blir mikroskopiska sprickor över hela ytan (där du tagit i det) som försvagar materialet.

tack för ett bra svar :tummenupp

Fan vete inte om jag vågar äta chips lr jordnötter nu... har ju förlovningsring i polerad titan :gnissla surt om fingret exploderar.

Last edited:
Vill du veta en djupt bevarad hemlighet? Är du beredd? Du behöver INTE läsa alla trådar som handlar om Bolton! Bra va?

Jag ser inte problemet. Jag hänvisade till en länk där han fick ett bra svar.:va

Sen var det kanske lite drygt, fast humoristiskt sådant. Man kan ju annars tycka att man kan fortsätta i någon av sina andra bolton-trådar.
Kul att folk beter sig som att man klubbat ihjäl barn på stortorget.:D

Och du själv är ju aldrig dryg. Någonsin. Aldrig.

Grattis till den fina självinsikten :tummenupp

Detta är ett forum, ingen konstig fråga öht.
Tycker förövrigt att jargången på Sh har blivit drygare och tråkigare.

Fellåååt! :(

:rofl

håller med många andra talare här! detta är ett forum som ska andvändas, även om det finns trådar som handlar om ungefär samma sak men inte hittar det man söker! visst man kan säkert sitta o läsa i två timmar sen hitta ett svar, men varför när de finns ett mycket snabbare och ett socialt sett att ta reda på det? vi svenskar kan ju prata om vädret 24/7 365 dagar om året! så bara ställ alla frågor ni vill,jag tycker iaf det är väldigt roligt att sitta o läsa här på sh!

Jag ser inte problemet. Jag hänvisade till en länk där han fick ett bra svar.:va

Sen var det kanske lite drygt, fast humoristiskt sådant. Man kan ju annars tycka att man kan fortsätta i någon av sina andra bolton-trådar.

Mupp...

Det är bara du som verkar upprörd tycker jag.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa