kan man kolla upp om ett företag är seriöst?

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Ja kan man göra det på något sätt?
Jag och min tjej bokade två biljetter till bangkok genom detta företag idag, måste betala dom imorgon. Företaget ifråga heter www.purpletravel.se

Flygbolaget vi fick heter Thaiair och biljetterna kostar 5000 styck.
Lite märkligt att dom inte tar emot Visakort (eller några andra kort övh) trots att det står så på hemsidan. Vid förfågan sa dom "att dom håller på och byter faktureringsystem och 1 April så ska det funka igen".

kanske någon här inne som köpt sin resa genom Purpletravel, eller vet hur man kollar upp information om detta företag?

Jag vet tyvärr inget om bolaget men priset för resan lät VÄLDIGT bra. Nästan för bra för att vara sant. Stämmer det och ni pyntar så får du jättegärna skicka ett pm och säga om allt funkade eller ej.

Jag vet tyvärr inget om bolaget men priset för resan lät VÄLDIGT bra. Nästan för bra för att vara sant. Stämmer det och ni pyntar så får du jättegärna skicka ett pm och säga om allt funkade eller ej.

Jag vet, priset låter skitbra, klart bättre än allt annat vi kollat på. Dock så reser vi i Augusti så det räknas ju som lågsäsong. Men jag kan höra av mig när jag vet hur det går/gick med affären.

Någon annan som kan hjälpa till?

Dags att slå en signal till konsumentverket och höra om de vet nått? :tummenupp

När vi hade bokat våra flygstolar till Dominikanska så kollade vi upp bolagets organisationsnummer, PG & BG nummer så att bolaget verkligen var registrerat samt verksamt. För det är ju ett svenskat bolag, så du hade ju kunnat vända dig till bolagsverket och fråga.

Ni har ju verkligen fått ett väldigt bra pris på biljetterna!
Är det 5000 för 2v då eller?
Skönt att komma iväg på semester! :)

Lycka till!!

Moderbolaget "Thailandmäklarna AB" är trippel-A-rejjtat, inga betalningsanmärkningar. Du & brewden kan nog vara lugna!

Bon voyage!

Nu är det pröjsat iaf. Reseförsäkringen som man får när man betalar med Visakort gäller visst även om man pröjsar via bankgiro :)

@Josefin: Det e 3 veckor:) 5500 blev det totalt för en pers.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti