Kan man köpa sig placeringar?

Nä, riktigt så illa är det inte. :) Det var mest en känga åt ovarsamt hanterande av faktauppgifter.

Jo lite kört har det blivit. Trea i Rec racet på Falken i år satt fint och sedan så har jag tankat åt Humlan i Nec. Fast det har ju varit ganska semseterbetonat med tanke på resultatet i de två senaste racen. Själv?

Bara ons.träningar och några bandagar, för att känna om det funkar med kroppen. Trots 2 krascher och pb på Gåsen, är jag rätt nöjd. Ha de!

Ursäkta Vasa för trådlånet!
 
Självklart kan man köpa sig placeringar. Bättre material är alltid bra.
Köp den om du har råd vore ju tok grymt att ha en sådan hoj att tävla med. Inte för att den är bättre utan för att man har möjligheten.:tummenupp
medföljer antispinn systemet?
 
Självklart kan man köpa sig placeringar. Bättre material är alltid bra.
Köp den om du har råd vore ju tok grymt att ha en sådan hoj att tävla med. Inte för att den är bättre utan för att man har möjligheten.:tummenupp
medföljer antispinn systemet?
Håller nog med . Om jag var fullsketen med pengar skulle jag nog försökt komma över en begagnad BSB hoj eller liknande.
 
Frågan är väl vad man gör när det blir ventilsallad i sin ex. WSBK fabriksducce för att man inte har riktigt samma kompetens som Ducatis fabriksteam att sköta om sin kittade hoj.... :va Lämnar den till "Nisse-på-hörnet" för en liten renovering?

Jag säger nog som dom flesta andra. Om du inte köper den för samlarvärde/entusiastvärde, utan bara för att du ska köra snabbare på banan, så köp nåt annat....

Du får en riktigt bra banhoj för 100.000:-, och då har du typ 550.000:- kvar åka på träningsläger hela vinterna på, träna som en galning, och köpa bisarra mängder däck att köra upp.

Det lär sänka din varvtid betydligt mera än 198 bakhjulshästar.
 
Last edited:
Så sjukt mycke pengar har jag inte :gnissla

Nej ni har nog rätt ska man köpa en ex fabriks racer så är nog bäst att låta den stå i garaget underhållet blir nog dyrare än inköpspriset:huvet
Inte i garaget... den ska stå i finrummet :mad:
Nä köp nå som är driftsäkert och utan trim. En 1098S är ju inte fel.
 
Last edited:
Svaret på trådrubriken blir ja!

Om du har råd att lägga ~600 000 SEK på en Ex-VM hoj kan du ju istället köpa en hygglig hoj för 100 000:-, sen har du kvar pengar så du kan ge varje förare i serien du kör 20 000:- under bordet för att släppa förbi dig under rejset = vinnare!:D
 
Köpte en 749R motor all titanium med slirkoppling :yoparty att stoppa i duccen för att få lite fart, sen så lutar det åt en billigare banhoj.... kör det här ekonomi stuket alla råder mig till. :D
 

Bifogat

  • DSC00074.jpg
    DSC00074.jpg
    114.8 KB · Visningar: 57
  • DSC00077.jpg
    DSC00077.jpg
    121.9 KB · Visningar: 55
  • DSC00078.jpg
    DSC00078.jpg
    141.5 KB · Visningar: 55
  • DSC00072.jpg
    DSC00072.jpg
    118 KB · Visningar: 75
  • DSC00073.jpg
    DSC00073.jpg
    101.3 KB · Visningar: 80
Last edited:
Back
Top