Kan Man Ha Mer Otur Än Mig!!

Du är inte ensam, jag la ner hojjen på motorstopp i gyttjan på gården i förrgår oxo. Ungefär 1,5km/h gick det, man slår på gas men motorn är både kall och strypt och vill inte alls vid 3000varv och lägger av direkt. Gissa hur vaken man var?

Inte alls så att det blev några allvarliga skador (tre repor i lacken vid sätet, som antagligen går polera bort), men man känner sig så kass.

Idag när jag stannat till och hälsat på hos en kompis så upptäckte på väg därifrån att jag (som vanligt) hade glömt propparna. Stannade till i en korsning ner till ett industriområde. Det var massor med grus på asfalten så jag tog det mega försiktigt. Så säkert ut som jag tränade garagevändningen. Tänkte att det här blir perfekt. Ingen trafik, bara att stanna och ta av hjälmen och mosa i propparna. Men när jag stannat och sätter ner fötterna känns det som att i stället för MC-stövlar har inlines med fritt snurrande kundvangnshjul under fötterna. Det var nära att jag vurpade i 0km/h, men med lite sprattlande så klarade jag upp det hela. Ingen såg det som tur var,,,,,. :rodnar

Skaffa NRC kåpor, dom pallar med sådana där vurpor plättlätt, billigare än original med.

Airbag?
Eller en riktigt fet lössnus, fungerar på samma sätt...

Hojen vet jag däremot inte vad du ska göra med... :rolleyes:

Jag har också haft lite otur men inte direkt som du...
Under en dag pajjade hastighetsmätaren, ena bakljuset lade av, jag tappade hela bakbromspedalen, min vänster framblinkers knäcktes för typ 7e gången...

Jag har också haft lite otur men inte direkt som du...
Under en dag pajjade hastighetsmätaren, ena bakljuset lade av, jag tappade hela bakbromspedalen, min vänster framblinkers knäcktes för typ 7e gången...

Alex 6R skrev:
men hur fan får man ut generator ur kåpan som e sönder?? sitter stenhårt med insektskruvar...

jag kommer förhoppningsvis ut på gatan igen till helgen,, då ska fan gå bättre..

förra året var det ju ok,,,

INSEKTSKRUVAR???

dom skulle ja vilja se :rofl är det "fly off" gänga på dom?? :hihi

fegisar.....

Om man aldrig kör över sin förmåga, hur ska man då bli duktigare.
Precis som utförsåkning, aldrig omkull, blir inte bättre än så.....
Fråga sune andersson hur mång agånger han klotat .....

" Den som vågar,vinner".....bra jobbat , fortsätt så...... :tummenupp

det bästa är att uppmuntra till sådana här stor dåd för det skapar tillgång på begagnade hojar med skrap billigt, reservdelsförsäljning går upp, delar måste tillverkas, billigare med stor volym.....jag får mer jobb med reparationer...
klart jag uppmuntrar till sådant..... :yoparty

klaga inte, jag tog oxå en tur i dag och det slutade så här

Bifogat

• Bild(24).jpg
    Bild(24).jpg
    40.1 KB · Visningar: 96
Rigge skrev:
hur kör du egentligen???

det är de satans cirklarna som jag inte får till, dummade mig på gasen :huvet , ja jag vet att man inte ska röra denna och hojen ramlade upp och ned igen, slog i ena gaffelbenet och kronan gick av och som tur var så kröp gaffelbenet i den nedre kronan så den höll. kan säga att gaffeljusteringarna inte existerar längre och kläderna fulla med bromsvätska :kocko , jag blir FATTIG :tuttar

GIXxXER skrev:
det är de satans cirklarna som jag inte får till, dummade mig på gasen :huvet , ja jag vet att man inte ska röra denna och hojen ramlade upp och ned igen, slog i ena gaffelbenet och kronan gick av och som tur var så kröp gaffelbenet i den nedre kronan så den höll. kan säga att gaffeljusteringarna inte existerar längre och kläderna fulla med bromsvätska :kocko , jag blir FATTIG :tuttar

Har du lagt av helt med gatåkat GIXxXER?

Jag får väl berätta om en rätt pinsam historia som utspelade sig igår. Farsan står vid ett fik med sin splitt nya V-rod med massa extrautrustning(327 papp tot.) den hade gått 40 mil. ni förstår hur försiktig man är i det läget om sin nya skönhet. Han står brevid hojen och ska starta, en växel ligger i.... Hojen tar ett rejält skutt framåt och krashar ner i asfalten. Farsan håller i ena handtaget och vägrar släppa, så han flög med i en fin båge över hojen. Ganska komiskt men också hyfsat jobbigt för honom.

Alex 6R skrev:
men hur fan får man ut generator ur kåpan som e sönder?? sitter stenhårt med insektskruvar...

jag kommer förhoppningsvis ut på gatan igen till helgen,, då ska fan gå bättre..

förra året var det ju ok,,,

du kan la sägas till oss i götet så att vi håller oss inne den dagen man vill ju inte bli påkörd :tungan

Sånna dagar är det nästan så man funderar på att bli religiös och börja åka permobil istället, för ett tecken av nåt slag måste det ju vara :3freak
Men du får se det från den ljusa sidan, du hade kunnat ligga på sjukhuset nu! :Bugar

Nu ser det ljusare ut i alla fall. var ute igår i göteborg o körde..

Lyckades först sätta mina första rollingburnouts på pinnarna, nästa gång blir det cirklar, dock ej så svårt som jag trodde.

O sen avrundade vi med att köra i från polisen... flåt..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman