Kan man göra nåt mot sjuklig svartsjuka?

pogo skrev:
2252108 Jag tycker du ska ta kontakt med honom och fråga ifall han vet att hans flickvän sa så till dig osv... Att hon sa att hon tänker göra slut om ni fortsätter prata?!

En grej kan vara så att han kanske ältade att ert förhållande tog slut och den här nya tjejen har fått höra det och känner sig extra osäker när det är du som pratar med honom. Det var trots allt han som tog kontakt med dig så han kan fortfarande kanske vilja ha dig? Och detta fattar den nya tjejen.
Du kan ju kanske ha kommit längre i karriären, mer pengar, mer självständig osv. Det skrämmer.

Jag skulle sätta ungefär min förmåga att kunna gå att hon inte kommer dumpa honom ifall ni fortsätter att prata. Däremot så tror jag i så fall att de kommer bli mycket bråk mellan dem och han gör slut med henne istället.

Skulle du kunna tänka dig att ha honom tillbaka?
Varför tog det slut? Privat kanske? :P

Mvh Peter

Word :fakta

Det är ju ganska enkelt att se vad som pågår... iaf om man upplevt det.

Dom är på god väg att braka åt h*e. Tar han kontakt med dig efter 4 år söker han förmodligen den senaste positiva känslan han hade i ett förhållande. Dom har ju säkert haft många ljusa stunder under sin tid, men gissa hur mycket han tänkt på dig innan han singlar iväg ett mejl till dig. (Efter 4 år!!!!)

Hennes beteende strålar ju osäkerhet (över var hon har honom) klarare än allt annat.. Det gör du nog alla en tjänst i att skita i.

Fixa hans nummer till muppen å messa eller snacka. Simple as that :)

Om han sen bara söker en vän från förr som förstår honom, eller han vill försöka på nytt, kan ju bara han säg.

Hmmm....
BlueBull skrev:
2252473 Det är ju ganska enkelt att se vad som pågår... iaf om man upplevt det.

Dom är på god väg att braka åt h*e. Tar han kontakt med dig efter 4 år söker han förmodligen den senaste positiva känslan han hade i ett förhållande. Dom har ju säkert haft många ljusa stunder under sin tid, men gissa hur mycket han tänkt på dig innan han singlar iväg ett mejl till dig. (Efter 4 år!!!!)

Hennes beteende strålar ju osäkerhet (över var hon har honom) klarare än allt annat.. Det gör du nog alla en tjänst i att skita i.

Fixa hans nummer till muppen å messa eller snacka. Simple as that :)

Om han sen bara söker en vän från förr som förstår honom, eller han vill försöka på nytt, kan ju bara han säg.

Elektron skrev:
2250176 Uschjafifan, henne vill man inte ge nån anledning... Tycker bara så synd om honom, undrar om han får ha några tjejbekanta alls, eller kvinnliga arbetskollegor ....

Antagligen inte, därimot har HON antagligen en shitload av "killkompisar"....."vadå det är ju inte samma sak" brukar det heta.

En självförtroendekurs åt bruden skulle sitta som en handske.

P.S. Å andra sidan har han sig själv att skylla till viss del, sånt trams köper man inte om man är en vuxen människa.

Nu är ju inte jag så insatt i hur allting föreligger men skulle inte Cale kunna skicka iväg något sockersött raggar-mail till exet's tjej?
Ett drama i kvadrat, så spännande :)

Elektron skrev:
2250040 Bröt upp med mitt ex för nästan 4 år sen och har inte hört av mig sedan dess eftersom han sa att hans nya tjej inte gillade att vi hade kontakt. Så dimper det ner ett email i förra veckan. Han skriver två korta meningar: Hur är det? Nån ny hoj? Glad i hågen skriver jag i korta drag om mina hojar de senaste åren, frågar om han jobbar kvar där han jobbade, osv. Dagen efter svarar hans tjej med ett långt mail som gör klart för mig att jag inte borde prata med hennes kille. Fortsätter jag så överväger hon att lämna honom. Nåt "smussel" accepterar hon inte. Jag svarar ungefär att ok, vi överlämnar beslutet till honom.

Är detta normalt? Jag menar den här tjejens beteende? Är det nån som vet om någon som är så svartsjuk som denna tjej kan fås att förstå skillnaden mellan vänskap och kärleksförhållanden?

Osså har hon alltså full koll på hans email (hon verkar ju kolla den varje dag), hur friskt är det? Han har uppenbarligen inte fått tillåtelse att svara på mitt mail.

Kan svartsjuka föra med sig nåt gott? Vad är det i så fall?

Hmmm.
Utgå från dig själv skulle du vilja att din nya kille umgicks med en gammal love om man inte har något gemensamt.

Din ex kanske är ute efter något kanske ett tecken på hans nya relation inte är bra svartsjuka är väl inte bra om man inte mår bra av det.

MC Doktorn skrev:
2257593 Hmmm.
Utgå från dig själv skulle du vilja att din nya kille umgicks med en gammal love om man inte har något gemensamt.
Jag har som sagt ingen förståelse för svartsjuka. Jag har aldrig känt det själv. Min kille får umgås med precis vilka han vill. Min uppfattning är att man inte kan äga folk.

Det är väl lite själviskt kanske, men jag skulle ha ett stort utbyte av att återuppta kontakten med exet, både för jobbets skull och för våra gemensamma intressens skull.

Caffe skrev:
2257071 Nu är ju inte jag så insatt i hur allting föreligger men skulle inte Cale kunna skicka iväg något sockersött raggar-mail till exet's tjej?
Ett drama i kvadrat, så spännande :)
Hehe.. vi får väl fundera på det ;)

Vet någon om herren i fråga kanske gjort sig skyldig till något snedsteg som kan motivera den ökade spaningsinsatsen från damen?

Det kan ju vara en förklaring.

Ja va tillsammans med en otroligt svartsjuk kille för ett par år sedan. Jag fick inte sminka mig, jag fick inte ha kjol, jag fick absolut inte gå ut ensam med kompisar och nästan varje kväll när han somnade så talade han i sömnen o sa då saker som varför jag var otrogen mot honom och varför jag var så elak.
Sån svartsjuka är verkligen sjuklig, tillomed när han sov så trodde han jag var otrogen. :huvet Kan tillägga att jag aldrig nånsin under vårt förhållande var otrogen eller ens tänkte tanken.

Av någon anledning höll jag ut i 2 år, trots att mina närmsta vänner försökte tala om för mig vilket jäkla psyko han var.

Lite svartsjuka är hälsosamt o får en o känna sig uppskattad o värdefull, men det finns ju f-n en gräns. Bläk!

Svartsjuka ruttnar själen...
Försök öppna hans ögon..går det inte låt båda vara. Livet är stressigt nog utan andras förhållanden och problem.
Hoppas det går bra

Elektron skrev:
2271076

Det är väl lite själviskt kanske, men jag skulle ha ett stort utbyte av att återuppta kontakten med exet, både för jobbets skull och för våra gemensamma intressens skull.

Kanske där problemet ligger

Elektron skrev:
2271076 Jag har som sagt ingen förståelse för svartsjuka. Jag har aldrig känt det själv. Min kille får umgås med precis vilka han vill. Min uppfattning är att man inte kan äga folk.

Kanske inte är en sjukligt fenomen att känna en viss skepsis om man börjar umgås med exet helt plötsligt.

Men som sagt alla är vi olika och tur är väl det.

Man kan undra varför brewden kollar ditt ex mail?

Har människan ett sånt kontrollbehov lär inte snubben klara av i långa loppet. Kanske därför han kontaktade dig också för att "prata ut"..

Vill du har kontakt med honom så tycker jag att du ska ha det. Låt inte nån som du inte ens känner få bestämma över er.

Reflektion: Han mailade dig. Du svarade. HON läser svaret. Borde han inte varit beredd på detta och hört av sig på ett "säkert" sätt?

Mailboma och ring som helvete :hihi

Lycka till!

PS: Har du hemligt nummer kan du sms:a henne lite oxå...fast då i killnamn eller fresten, de är kanske elakt mot ditt ex.

ha i åtanke att han kanske skrev brevet för att göra sin nuvarande svartsjuk. jag har själv varit med om det. Man låtsas vara intresserad av sitt ex, sedan klantar man sig medvetet för att ens partner ska få nys om det.

äschdååå skicka inget sockersött mail till honom skicka till mig istället är ledig o allt :D

Elektron skrev:
2274064 :confused: Vet inte du heller skillnaden mellan vän och förhållande? Eller missförstår jag dig nu?

Jag ser ur hennes perspektiv relationen knakar han glider över till sin gamla love han kanske vill mer än vänskap, män är enfaldiga i sina fundamentala behov.

Sjuklig svartsjuka bygger inte på det du beskriver utan snarare på ett sjukligt behov av att kontrollera.

Mitt råd är att prata med henne så är problemet löst

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back