Kan man frysa mögelost?

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ja, kan man?

(natruligtvis går skiten att frysa, så rätta fråga borde vara om det går att äta efter att den varit fryst. men även det går ju, så är den god/ok att äta efter att den vart fryst?)
 
Kvällens... näää... dygnets seriösa inslag:

Ja den går utmärkt att frysa men kommer att vara lite mer smulig när du tinat upp den.
En bra idé är att trycka ner den i en god sås istället för att bjuda på den till kexen, vinet och de levande ljusen.
 
Kvällens... näää... dygnets seriösa inslag:

Ja den går utmärkt att frysa men kommer att vara lite mer smulig när du tinat upp den.
En bra idé är att trycka ner den i en god sås istället för att bjuda på den till kexen, vinet och de levande ljusen.

De va en modig antydan såhär 12 minuter in på dygnet :D..

Trots allt nästan hela dygnet kvar för att komma med ett ännumer seriöst inslag :D... hihiih
 
De va en modig antydan såhär 12 minuter in på dygnet :D..

Trots allt nästan hela dygnet kvar för att komma med ett ännumer seriöst inslag :D... hihiih

Modig is my middle name :D

Om ett tag kanske han undrar över hårdostens vara eller icke vara och då kanske jag måste vara ännu mer seriös :D
 
Kvällens... näää... dygnets seriösa inslag:

Ja den går utmärkt att frysa men kommer att vara lite mer smulig när du tinat upp den.
En bra idé är att trycka ner den i en god sås istället för att bjuda på den till kexen, vinet och de levande ljusen.

Blir inte smulig om den tinas långsamt, ex.vis inlindad i en handduk.
 
Testa med en bit över natten?

1. Skär loss en bit.
2. Stoppa i plastpåse.
3. Släng in i frysen över natten
4. Ta fram ur frysen.
5. Smaka.

Smakar det bra? Sitter den ihop? -> Det går att frysa.
Annars nej, mögelost lämpar sig inte för frysen.
 
Last edited:
Vänta nu... en mögelost kostar väl ungefär 20 spänn? Och så är det "bit kvar"... Är det värt att slösa en påse för att spara ost för fem spänn??
 
När vi endå har biffen i slipon:et..

Kan fryst ost mögla?
 
Han kanske fick 2 kg i julklapp av sin faster?

Nej, men väl ett halvkilo (nästan) av ett antal roliga polare. Nu är det så att jag gillar mögelost, men just ett halvkilo är nog rätt jobbigt att trycka i sig.

Modig is my middle name :D

Om ett tag kanske han undrar över hårdostens vara eller icke vara och då kanske jag måste vara ännu mer seriös :D



Kommer från Riksost?
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top