imaster
Bah
Jag har Michelins Supermoto-slicks på motarden och har haft kalasgrepp ett rätt bra tag. Efter att ha kört i tokregn ett par gånger så har jag märkt att däcket kränger lite i kurvorna, lite som när man kör med för dåligt tryck i. Hojen ålar sig liksom. Svårt att förklara. Den är lite överstyrd helt enkelt och inte så att den är det hela tiden utan helt plötsligt bara så kränger det till och man har tagit ett snålare spår än vad tanken var. När jag släpper bromsen ibland så kränger bakdäcket till ibland och går lite i sidled. Allt verkar som att jag har dåligt grepp i mitten av däcken och däcket börjar ta slut även om det borde vara ett tag kvar på det.
Då undrar ju jag, kan man köra "sönder" greppet i slicksen så att man eldar upp dem eller nåt liknande som med regndäck eller är det bara så att den sista biten gummi är skitdålig helt enkelt?
Då undrar ju jag, kan man köra "sönder" greppet i slicksen så att man eldar upp dem eller nåt liknande som med regndäck eller är det bara så att den sista biten gummi är skitdålig helt enkelt?

Nä men efter som man (jag iaf) i princip inte sliter ngt alls på däcken mer än på sidorna sliter man säkert inte "ner" kanten som blivit av gatåka. En gissning, men kolla profilen på bakdäcket.