Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sensonic skrev:2092508Har besiktning nu i veckan men jag vill inte ställa på föräns om 2 - 3 veckor.
Ska byta Förs-bolag o desutom har ja tenta om två veck så hinner inte köra ngt förens efter det.
Det ska inte spela ngn roll va?
philsson skrev:2092521Men då får du inte köra hojen dit, rätt logiskt va?![]()
Visst får du det, men den måste vara trafikförsäkrad dvs, påställd.Cervantes skrev:2092729Du får köra en hoj / bil med körförbud till och från verkstad och besiktning!![]()
ENBART om den är påställd.Cervantes skrev:2092729Du får köra en hoj / bil med körförbud till och från verkstad och besiktning!![]()
Harmon Rabb skrev:2092946Ni som svarat att försäkringen inte gäller har ni kollat upp saken närmare innan ni yttrat er så självsäkert?
Jag har i alla fall fått följande svar efter samtal med både Besiktningen och mitt försäkringsbolag här om veckan: Det går bra att köra till och från Besiktningen med en avställd motorcykel så länge man kör raka vägen dit och hem. Mitt försäkringsbolag försäkrade mig om att helförsäkringen gäller trots att motorcykeln är avställd i detta fall.
Med tanke på de olika svaren skulle jag kolla upp saken på egen hand om inte annat för att stilla mitt sinne. Skulle aldrig ta ett svar för givet som skrivits här på SH, inte ens mitt eget.
Jag har kollat upp detta med bilprovningen. Försäkringen må gälla men det du gör är olagligt. Dvs att man inte får göra det, i varje fall var det de svaret jag fick ifrån bilprovningen. Trafikförsäkring gäller för övrigt alltid.Harmon Rabb skrev:2092946Ni som svarat att försäkringen inte gäller har ni kollat upp saken närmare innan ni yttrat er så självsäkert?
Jag har i alla fall fått följande svar efter samtal med både Besiktningen och mitt försäkringsbolag här om veckan: Det går bra att köra till och från Besiktningen med en avställd motorcykel så länge man kör raka vägen dit och hem. Mitt försäkringsbolag försäkrade mig om att helförsäkringen gäller trots att motorcykeln är avställd i detta fall.
Med tanke på de olika svaren skulle jag kolla upp saken på egen hand om inte annat för att stilla mitt sinne. Skulle aldrig ta ett svar för givet som skrivits här på SH, inte ens mitt eget.
man får köra till och från svensk bilprovning med avställningsförsäkringSensonic skrev:2092508Har besiktning nu i veckan men jag vill inte ställa på föräns om 2 - 3 veckor.
Ska byta Förs-bolag o desutom har ja tenta om två veck så hinner inte köra ngt förens efter det.
Det ska inte spela ngn roll va?
Harmon Rabb skrev:2092946Ni som svarat att försäkringen inte gäller har ni kollat upp saken närmare innan ni yttrat er så självsäkert?
Sensonic skrev:2093250Okej, med andra ord så bråkar inte besiktningsgubbarna med mig om jag kommer dit med hojen avstäld!
Och eftersom jag har egen släpkärra med ställ för hojen så är inte de ngt problem o rulla upp den på kärran för o åka dit! Tack för svaren
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |