Kan man åka 40 mil på hoj en dag som denna?

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Måste få ner gamla hojen från morsan och farsan ner till Malmö MEN vädret är ju kanske inte det bästa :rolleyes: vad tror ni, är det lämpligt att köra 40 mil en dag som denna eller kommer man garanterat att frysa ihjäl halvvägs? (kl 0900 var det 1 grad och lätt regn.) Regnet är nog inga problem, regnkläder har jag.

Måste få ner gamla hojen från morsan och farsan ner till Malmö MEN vädret är ju kanske inte det bästa :rolleyes: vad tror ni, är det lämpligt att köra 40 mil en dag som denna eller kommer man garanterat att frysa ihjäl halvvägs? (kl 0900 var det 1 grad och lätt regn.) Regnet är nog inga problem, regnkläder har jag.

huvva det låter kallt...

här snöar det men det problemet finns nog inte i malmö...

Det är 7 grader här nere nu....se det som så. Det blir varmare. :hihi
Långfillingar, regnställ o varmdryck med så är du home free! :D

hyr/låna kärra eller skåpbil ist.. inget kul att plåga sej igenom dem milen.

Skulle då inte jag göra. Tror du fryser ihjäl;)

Glöm det. För kallt

Tro mig jag vet har kört till jobbet 8 mil när det varit 4+. Det var skidbyxor och skidjacka på över skinnstället samt underställ + dubbla handskar. Frös som fan ändå så det blir inget mer sånt är äldre och klokare nu tror jag.:)

i trollis är det +1,1 C

Last edited:
körde 35mil förra tisdagen Oskarshamn-Göteborg (ca 4-6 grader). Frusen som f-n vid framkomsten... Händerna är värst! Men stannar du och dricker något varmt några gånger så funkar det. Kör!

ja det är väl lika bra att inse att man inte är rambo och lämna bågen hemma :mad: att hitta tåg/buss-biljetter gick inte så bra heller så man får väl lifta ner :tummenupp

nog för kallt

Har du inte handtagsvärmare och heltäckande kåpa skulle jag nog inte åka...
Problemet är händerna, du fryser om händerna så du måste ge upp efter ett tag...

E du mes eller vad:tungan :arsele

körde 35mil förra tisdagen Oskarshamn-Göteborg (ca 4-6 grader). Frusen som f-n vid framkomsten... Händerna är värst! Men stannar du och dricker något varmt några gånger så funkar det. Kör!

hmm ok, ja det är ju bra mycket varmare i skåne tydligen så man kanske tinar upp när man närmar sig skåneland :tummenupp det värsta är ju att det regnar också, och skulle man bli blöt så lär man ju frysa ihjäl mer eller minder

Äsch, jag ska åka 30mil idag, från sydhalland till Skövde. På motard :tummenupp

Gäller bara att vara tillräckligt dum i huvudet :D

Men hur säker förare är man när man är frusen och stel.:confused:
Släpkärra röstar jag på.:tummenupp

Äsh! JAg åkte 40 mil i sträck för en vecka sen å d va inga prob. du bör dock ha lite varmare kläder. själv hade jag vindtät jacka och termobxor utanpå. sen att lillfingrarna domnade e en annan femma :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT