Kan jag ta a1 kort när jag blir 16 fast jag har gjort ett brott?

YamahaJojje skrev:
nä varför skulle jag?
Som tidigare sagts, det är inget mot dig som person.
Men det är jävligt svårt att hänga med i dina resonemang och förstå vad du menar när man måste läsa om meningarna flera ggr och sätta dit egna punkter för att få ut något av dem.

ambulans skrev:
jodå ja vet... man körde ett projekt i sthlm för nåra år sen, bråkstakar blev dömda av tingsrätt att följa med räddningstjänst, o göra studiebesök på sjukhus, filmvisningar.. operationer.. träffa offer som blivit misshandlade o låg inne på sjukhus osv .. osv..
av ... ja jag tror att de va ett hundratal , Det va inte en enda som återföll i våldsbrott. Nu snackar vi tuffa killar som hade slagist på stan i många år...
trist att sånt finns det aldrig pengar till.

hur sorgligt är det inte att en sådan åtgärd ska behövas för att få folk att förstå hur fel våld är? :kocko

Behöver inte sälja crossen för att ta körkort e inte 18 år än... Men stava kan jag blir lite svårt när man varit på fest ibland bara.

Last edited:
YamahaJojje skrev:
Behöver inte sälja crossen för att ta körkort e inte 18 år än... Men stava kan jag blir lite svårt när man varit på fest ibland bara.
Vem har sagt att man behöver vara 18? Vad tror du det här forumet handlar om?

Vikingarockaren skrev:
Jag vet inte faktsikt man känner sig ganska trygg med en kniv tycker jag men det var itne därför jag hade den då. Jag glömde den i fickan.

Man är mer otrygg med kniv eftersom kniven kan komma till fienden om du börjar bråka.

IDIOTI ME KNIV

The_Plumber skrev:
Man är mer otrygg med kniv eftersom kniven kan komma till fienden om du börjar bråka.

IDIOTI ME KNIV

haha lite ball tråd, men kniv e bara falsk säkerhet

:rofl

Detta var tamefan det roligaste jag läst den här veckan, nästan bättre än Hangmans DT 84.

seyou skrev:
:rofl

Detta var tamefan det roligaste jag läst den här veckan, nästan bättre än Hangmans DT 84.

Nope. Bara sogligt moraltjafs eller ja läste bara sida 1,2 och denna.

Jag har oxå blivit fäld för brott mot knivlagen. Då var jag 9 och hade en halv papperssax på mig på fritids. Anledningen var att jag hade pillat sönder och inte vågade erkäna det så jag gömde den i fickan, sen rammla den ut och en fröken såg den. :banana

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti