Kan jag shimme up med 2 org topp-pakninger, en över och en under aluspaceren??

dennis_R1000

blabla
Gick med
3 Jan 2007
Hoj
GSXR 1000 Turbo
Hej killar :)) Jag kjør en GSXR 1000 k1 TIC :tummenupp

Jag fick en liten överboost, top pacningen gick igen ... fick en liten men nog överladdning :D.. (kommer at slenga den skit boos controlleren) :död

Tenkte jag skulle shimme up med 2 org topp pakninger en över och en under alu spaceren.

kjör i dag med spacer på 2,0 och 1 delad org packning som e på 0,4 pr- blad som til samman blir 2,4mm. ladtryck reckomanderad av MCX er 0,5-0,7

Tänkt..
Bruka Org Packningen som e på 0,6mm da vil jag totalt ha 0,6 x 2 stycken + 2,0mm spacer som til samman blir 3,6mm...

E det ngn der ute som har liknande upsätt, tänker lite på cam kjedan och cam tiderna,( kjôr utan justerbara cam drev)

och inte minst hur mkt kan jag ladda? rekna ur at det skulle fint kunna ladda up till 1,0bar..

alla tips är jag tacknemlig för. :)
(4 sommaren med Gixxer 1000 snurra) Love my bike :))):yoparty

Hälsninger
Dennis the mennis:yoparty

hej

andvänder du intercooler ???
det skulle vara bra att veta,du skulle behöva justerbara kamdrev tycker jag för att kunna ändra lobcenter

mvh peterpain

Hej peterpain

haft oppstart i dag :), men jag gav dej ngr fel opplysnnger, blant annat så e spaceren bara 1,2mm och den delade orginal topp packningen är på 0,4 tillsammans så totalt var det på min hoj 1,6mm komp senk.
Pratat med mcx och det va som det skulle , men jag komp sânkte den till 1,8mm. killarna på mcx menade at da skulle nog min komp vara nere i rundt 9,5 :) och jag kunne kjöra trygt med 0,8 i ladtryck, skal i dyno benk till veckan och få kollat min fuel/air ratio så jag inte detonerar fler toppaknigar

Tack før din hjälp :)

Last edited:
Hej peterpain

haft oppstart i dag :), men jag gav dej ngr fel opplysnnger, blant annat så e spaceren bara 1,2mm och tden delade orginal topp packningen ver på 0,4 tillsammans så totalt var det på min hoy 1,4mm komp senk.
Pratat med mcx och det va som det skulle , men jag komp sânkte den till 1,8mm. killarna på mcx menade at da skulle nog min komp vara nere i rundt 9,5 :) och jag kunne kjöra trygt med 0,8 i ladtryck, skal i dyno benk till veckan och få kollat min fuel/air ratio så jag inte detonerar fler toppaknigar

Tack før din hjälp :)

hej
du måste kompsänka mer och ladda mer :tummenupp
mvh

hehe, va rädd mitt camkjeda inte skulla rekka till (med det va inget problem) :yoparty...sen så kjör jag ju orginal kovlar och stakar...får kolla da jag er i dynobänken, där får jag ju veta motorens tillstånd i detalj samstunes komp testa den, hven vet kanskje den orkar 1,0 bar :bananamen jag e lite tveksam på den tål det :gnissla
Dennis

hehe, va rädd mitt camkjeda inte skulla rekka till (med det va inget problem) :yoparty...sen så kjör jag ju orginal kovlar och stakar...får kolla da jag er i dynobänken, där får jag ju veta motorens tillstånd i detalj samstunes komp testa den, hven vet kanskje den orkar 1,0 bar :bananamen jag e lite tveksam på den tål det :gnissla
Dennis

hej
till vintern måste du köpa annan topppackning och andra bultar:D

hej
till vintern måste du köpa annan topppackning och andra bultar:D

:yoparty
hehe aa det hadde varit ngt :D, men jag skulle absolut kommet i kontakt med ngn som kjör så högt ladtrykk på GSXR1000 K1-k2, jag vet inte ens hvem som säljer andra pckningar och bultar, tipsa mej gärne

Back