kan jag pulverlacka

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
Vill pulver lacka min sving men den är spacklad på ett ställe efter en liten bula nu undrar jag om man kan blästra och pulverlacka den ändå.Eller flyger spacklet åt skogen när man blästrar den och om färgen fäster iom att det måste leda ström

spacklet riskerar att flyga när du blästrar.. men det borde väll gå att slipa rent hela svingen och pulverlacka.. jag vet inte men känns som att det borde gå

Som jag fårstår det fäster pulverlack enbart på metall och alltså inte på ditt spackel. Jag kan dock ha fel. Det har hänt förr...

Som jag fårstår det fäster pulverlack enbart på metall och alltså inte på ditt spackel. Jag kan dock ha fel. Det har hänt förr...

Nej! man kan inte ha spakel i ungen!
Det är isf om pulverlackeraren käbnner till något spackel som klarar detta.. Men det går icke med något vanligt spackel iaf..

Nej! man kan inte ha spakel i ungen!
Det är isf om pulverlackeraren käbnner till något spackel som klarar detta.. Men det går icke med något vanligt spackel iaf..

Vi har spackel på mina kraschkåpor som fixar pulverlack. Kolla efter spackel som klarar runt 200 grader, borde räcka. Sen kan man lägga pulvret på det stället eftersom det inte är strömförande och kommer alltså inte suga åt sig pulver. Risken är dock att det blir annan nyans på det stället där spacklet är. Du får testa..! :tummenupp

haft en gam tank som nån pulverlackade.. överallt där den va spacklad så reste det sig.

hm ok får snacka med verkstan och se vad dom säger men det låter som att det får bli våtlack då

tack alla för svaren

/sammi

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma