Kan jag ha smittat katten?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nu är det influensan som gäller, inget annat!

Det är så att jag är dödssjuk (jepp, influensan) sedan ett par dagar tillbaka och igår var katten inte alls som vanligt. Han satt inte med oss när vi åt, vilket han alltid gör annars, han gick omkring och "skrek" runt midnatt i säkert en halvtimme. Idag har han bara sovit i sin kartong i sovrummet och visar inte minsta tecken på att vilja gå upp. Missade middagen idag igen också.
Det borde inte vara vår-tecken från honorna då han dels är kastrerad, han är innekatt på andra våningen och inga honor här omkring så vitt jag vet. Han brukar dessutom inte reagera på det i vanliga fall.

Så, kan katten bli smittad av mig? Hans nos är väldigt torr, men aptiten är ungefär som vanligt förutom att han inte vill ha mat varje gång man öppnar kylen som det brukar vara i vanliga fall.

Min hund är likadan hemma nu. Jag var nyss sjuk i influensa, förvånar mig inte om hon blev smittad av mig. :(

En gång var jag svinförkyld och nös hela tiden och så började katten nysa nå förjävligt också till slut. Så kanske.

Jag vill ha konkreta svar :mad:
Nädå, men det känns bättre om jag får det svart på vitt, så jag vet om jag behöver ringa veterinären imorgon eller inte.

Människor kan smitta katter & hundar, men dom kan i regel inte smitta oss.

Dett är vad jag har hört iallafall, men rekommenderar rådfrågning med vetrinär iallafall.
Hoppas kissen kryar på sig.

Ok, det låter ju inte helt knäppt. Katten brukar ligga i sängen bredvid mig på morgnarna och jag brukar säkert ha honom i knät eller över axeln ett par gånger om dagen så då finns det ju risk för smitta, även om det säkert räcker att vara i samma rum?
Nu har jag jagat upp honom ur kartongen iaf och nu när det är filmtajm så har han placerat sig under vardagsrums-bordet så han verkar må bättre nu iaf, precis som jag.

köp nå gott till den..mat behöver den för o bli frisk :)
äter den ej så köp nå klibbigt o gott o lägg under tassen så den får börja slicka i sig..då bli den mer sugen,

fick tvångs mata o tvångs ge vatten till min katt i höstas..
trodde hon skulle coola vippen då hon inte ätit o druckit på länge :(

men hon lever o e glad idag iaf :banana

Dee_cati skrev:
2080020 Nu är det influensan som gäller, inget annat!

Det är så att jag är dödssjuk (jepp, influensan) sedan ett par dagar tillbaka och igår var katten inte alls som vanligt. Han satt inte med oss när vi åt, vilket han alltid gör annars, han gick omkring och "skrek" runt midnatt i säkert en halvtimme. Idag har han bara sovit i sin kartong i sovrummet och visar inte minsta tecken på att vilja gå upp. Missade middagen idag igen också.
Det borde inte vara vår-tecken från honorna då han dels är kastrerad, han är innekatt på andra våningen och inga honor här omkring så vitt jag vet. Han brukar dessutom inte reagera på det i vanliga fall.

Så, kan katten bli smittad av mig? Hans nos är väldigt torr, men aptiten är ungefär som vanligt förutom att han inte vill ha mat varje gång man öppnar kylen som det brukar vara i vanliga fall.

Tycker du att det är konstigt ? :rolleyes:

Skämtåsido så hoppas jag att din katt blir frisk, aldrig kul med sjuka husdjur.

Katter kan smittas av halsfluss så har du det kan du ju kolla upp det..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg