Kan jag få provköra din R1:a..? =)

Det är så folk utan pengar resonerar. Japsare är dyra i försäkring för varje fjunläpp med självmordstendenser har råd med dom. ;)

Edit: För att återgå till verkligheten ser inte statistiken för Ducatis Hypersportmodeller ett dugg ljusare ut. Du placeras hej vilt i spenaten de med.

Haha, köra en skrammelducce? Nej fy fan, en duktig förare på en japshojj kör skiten ur en pruttducce:rolleyes:

Med tanke på vad din ducce kostar så har vilken "självmordsbenägen fjunläpp" som helst råd att köpa en sådan.

Haha, tönt-hoj.

Sandlådenivå OFF

:D:D

Last edited:
Om han nu är så tät som vissa vill antyda. Varför skulle han då ens snegla på gammalt skrot från 04 och framåt?

Vart har han nämn att han är rik? Dock finns det annat folk i denna tråd som tycker om att berätta att de varken har lån eller råd med en jättefin klocka.

Vart har han nämn att han är rik? Dock finns det annat folk i denna tråd som tycker om att berätta att de varken har lån eller råd med en jättefin klocka.

Han har själv inte skrivit det :)
Någon skrev däremot att han kör minsann ducce och har haft en MV, som att det skulle betyda en massa :D

Själv har jag både lån och billig klocka :hihi

Jag kan förklara varför somliga med pengar inte cashar en sportcykel eller bil - för att det känns skönare om natten att man inte betalt varenda krona för en leksak som kan bli stulen eller vurpad. I somliga fall vill man inte ligga ute med stålar...

En dyr klocka kan man casha, för då måste tjuven hugga av armen medan man sover.

Finans på en sportcykel kan man alltid förmildra i tankarna som ett slags dåligt sparande ..efter 36 mån har man trots allt något värde trots värdeminskning :tungan

Last edited:
Han har själv inte skrivit det :)
Någon skrev däremot att han kör minsann ducce och har haft en MV, som att det skulle betyda en massa :D

Själv har jag både lån och billig klocka :hihi

Själv har man en ratbike och ingen klocka, dock en Ericsson 788 med klocka.
Många som åker är ducce är väldigt konstiga bara inse.

Jag kan förklara varför somliga med pengar inte cashar en sportcykel eller bil - för att det känns skönare om natten att man inte betalt varenda krona för en leksak som kan bli stulen eller vurpad. I somliga fall vill man inte ligga ute med stålar...

En dyr klocka kan man casha, för då måste tjuven hugga av armen medan man sover.

Finans på en sportcykel kan man alltid förmildra i tankarna som ett slags dåligt sparande ..efter 36 mån har man trots allt något värde trots värdeminskning :tungan

Ha är väl ingen som vill sitta med lån på en klotad/stulen moppe där FB ev inte vill betala ut.
Vet dock inte riktigt vad du menar med pengar, där är vi nog inte riktigt på samma våglängd.

Last edited:
Själv har man en ratbike och ingen klocka, dock en Ericsson 788 med klocka.
Många som åker är ducce är väldigt konstiga bara inse.
Det är väl ändå härligt att alla är olika, vad som gör en själv glad och hela det stuket. Trådskaparen har ducati - men vill ev byta till R1, själv hade jag ducce, bytte till R1, men vill nu byta tillbaks. Förväxling förnöjer :rolleyes:

Sedan kan man inte sticka under stolen med att ducce har mer karraktär, precis som en klocka är otroligt mycket mer personlig än klockan på mobiltelefonen. Ting med personlig prägel ...ngt som R1 saknar, rettan är väldigt opersonlig.

En R1a vill man dock svina mer med, som ett krogragg .. men vill du älska en kvinna en längre tid, då har du ducati som liknelse :tummenupp

Ha är väl ingen som vill sitta med lån på en klotad/stulen moppe där FB ev inte vill betala ut.
QUOTE]

Jag menar överlag, det finns många oavsett antal kronor på banken - som föredrar att ta en sportcykel på finans, för att inte ligga ute med egna pengar iom risk för stöld mm.

Har alltid mina cyklar på finans, blir cykeln stulen så är det bankens pengar och inte mina egna...på det viset slipper jag ligga ute med stålar. Sen får man ju se till att ha förmånlig ränta.

Last edited:
En R1a vill man dock svina mer med, som ett krogragg .. men vill du älska en kvinna en längre tid, då har du ducati som liknelse :tummenupp

Har alltid mina cyklar på finans, blir cykeln stulen så är det bankens pengar och inte mina egna...på det viset slipper jag ligga ute med stålar. Sen får man ju se till att ha förmånlig ränta.

Vem vill ha en kvinna som alltid är sjukriven, eller får bukras precis hon är varmkörd och man vill hårdköra:rolleyes:

Banken kräver ändå att du ska betala de skiter i att din cykel inte finns kvar. Sitta med en skuld skulle vara tråkigt enligt mig, plocka från kontot för att lösa ett lån på något som inte finns.
Är som att ge pengar till en uteliggare så han kan handla mat, men han väljer att köpa knark och skapa samhället mer problem.

Detta är min syn på det hela och väljer att åka en ful hoj som ingen vill sno. jag kan skrota skiten och handla mig en ny när jag piggnar till.

Vem vill ha en kvinna som alltid är sjukriven, eller får bukras precis hon är varmkörd och man vill hårdköra:rolleyes:

Banken kräver ändå att du ska betala de skiter i att din cykel inte finns kvar. Sitta med en skuld skulle vara tråkigt enligt mig, plocka från kontot för att lösa ett lån på något som inte finns.
Är som att ge pengar till en uteliggare så han kan handla mat, men han väljer att köpa knark och skapa samhället mer problem.

Detta är min syn på det hela och väljer att åka en ful hoj som ingen vill sno. jag kan skrota skiten och handla mig en ny när jag piggnar till.
Det beror ju lite på typ av finansiering osv .. men det är många som gör allt för att inte ligga ute med egna pengar, många fordon reggade på företag som nolltaxerar mm.

Känns betydligt tryggare om natten för mig - om både cykeln och bilen eg ägs av ett kreditbolag, blir något stulet så ligger jag inte ute med egna pengar .. och allt är försäkrat. Så min cykel nere i garaget är "till låns" för mig, kostar någon hundring extra i ränta per månad, men jag sover gott om natten för blir den stulen så är det inte mina pengar som försvinner...

Jag skulle aldrig casha en motorcykel ur egen ficka och sen parkera någonstans om man inte har eget låst garage på tomten.

Det tramsiga användandet av av flinon samt skriftspråk med en del tillkortakommanden gör en misstänksam. Att det verkar vara en attentionwhore gör att jag misstänker den där juden ute på Värmdö som körde taxi.

Ah! Vad var det han hette, Ferro-Error ngt sånt :va

Jag är också en boring j-a nollåtta. Men jag har inga problem att låna ut mina cyklar. Kanske inte till en uppenbar Dyckert som Peter, ja ni fattar. Har en gixxer K8 som jag låtit kompisar köra om dom vill. Men de flesta fattar att "if you bend it, you mend it" Det är ju bara en hoj, eller?
Åh du Peter om du nu tjänar så fett med stoilars varför är du så rädd om dina sur-hojar??

Dessutom om man åker fortare med en Hornet än en R1a så suger man ju röjv ändå.
kraaaam på er

Jag hoppades att ironin/sarkasmen i mitt inlägg var uppenbar. Tydligen inte eller så gick den bara inte in hos dig.

Hursomhelst, jag älskar det här forumet! :tummenupp

Last edited:
Du kan få pröva min R1a ifall du har vägarna förbi Stockholm. Dra ett pm isåfall.

Skämms över gemene rad-4 ägares attityd och inställning i stil med "fuck my wife, but if you fuck my bike, I fuck your life" smörja. Funderar på att byta tillbaks till ducce innan man får stämpeln "sniken hantverkare med tattueringar, boendes i någon kranskommun i stil med västerhaninge eller tyresö" som alla R1 ägare tycks göra.

Jag ser dessa cyklar som förbrukningsmaterial, kort livslängd, massproducerat skit som det finns mängder av.

Däremot lånar jag inte ut min klocka, för den är både dyrare än cykeln och bilen tillsammans :gnissla

Hej Markus och välkommen till Mcrelaterade diskussioner!

Haha, sicka spejjare det finns :rofl

Om han nu är så tät som vissa vill antyda. Varför skulle han då ens snegla på gammalt skrot från 04 och framåt?

*text*

Det är på det viset man så småningom blir tät! :)

Haha, köra en skrammelducce? Nej fy fan, en duktig förare på en japshojj kör skiten ur en pruttducce:rolleyes:

Med tanke på vad din ducce kostar så har vilken "självmordsbenägen fjunläpp" som helst råd att köpa en sådan.

Haha, tönt-hoj.

Sandlådenivå OFF

:D:D

Kan inte låta bli att nappa :D!

Tror du fjunläppar köper en 900SS för 50 papp när den bara har 80 hjulhästar? Köper alkisen belgisk trappistöl för 40 spänn flaskan för den har 10% alkoholhalt? Not so much.
Min hoj är såååå under "fjunläppsnivå", ingen gillar det faktumet mer än jag.

Sen vad som drar vad är endast intressant för de som tävlar eller de som har komplex för något. Du får gärna köra om mig i min Ferrari med din VW Polo med 950 turbomatade lustgashästar, det är fortfarande jag som sitter i Ferrarin...

Sandlådenivå OFF
Kram på dig med :krama

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey