Kan jag få provköra din R1:a..? =)

Vi som kör jappshojar betalar mer i försäkring än de som kör italienskt. Av den enkla anledningen att de japanska maskinerna rullar på och därmed vistas i trafiken :tungan
Observera att jag inte ens blandar in Triumph här nu.

Hugget som stucket alltså. Antingen betalar man för driften (italienskt) eller så betalar man för försäkringen (japanskt) :D
Köp engelskt och.... ja... :3freak

Om man vill provköra min hoj så får man vara beredd på runt 70K i självrisk på min trafikförsäkring :fakta

Det är så folk utan pengar resonerar. Japsare är dyra i försäkring för varje fjunläpp med självmordstendenser har råd med dom. ;)

Edit: För att återgå till verkligheten ser inte statistiken för Ducatis Hypersportmodeller ett dugg ljusare ut. Du placeras hej vilt i spenaten de med.

som många tidigare sagt, åk till en affär och provkör! lite OT men ändå, åkte till yamaha store här i västerås en dag för att kika runt lite då kom det fram en kille och fråga om jag ville ha hjälp och jag passade på att fråga om någon bra mellanhoj, då visade han mig en riktigt fin och fråga om jag ville provköra :) och då har jag inte ens mellankort :)

Hmmmm...

Har inte fått en örfil på väldigt länge även om jag säkert förtjänat flera.. =) Om jag bjuder på glass, slipper jag stryk då kanske..? Får snart köpa hem några Big pack och ha hemma...

Anledningen för ett eventuellt byte är för att jag gillar att variera.. =) Har ägt lite allt möjligt och gillar både Japanare och de italienska skönheterna..! Båda har sina för och nackdelar.. Kollar ju nu på 1098 i Tyskland och de verkar ligga i bra pris och gillar egentligen den mest men vill heller inte spendera alldeles för mycket pengar då mina motorcyklar står mest i garaget och blir putsade.. =)

Får väl köra till en Mc handlare och se ifall de har en begagnad R1 som man får provköra..

Intrycket jag har fått från Mc handlare i Skåne är att de inte lånar ut.. Jag har frågat på Mc City för flera år sedan och då sa dom att man inte kunde få provköra utan det var bara att handla först..

Skall kolla upp den där provkörningsdagen iallafall som någon tidigare nämde i tråden.. Får vi se ifall de har en R1 man kan få prova.. =)

Får väl köra till en Mc handlare och se ifall de har en begagnad R1 som man får provköra..

Intrycket jag har fått från Mc handlare i Skåne är att de inte lånar ut.. Jag har frågat på Mc City för flera år sedan och då sa dom att man inte kunde få provköra utan det var bara att handla först..

Tråkig inställning av handlarna. Deras förlust. Skulle aldrig handla något av en handlare som har den policyn och tycker inte någon annan ska göra det heller.

Prova Yamaha Center i Helsingborg. Där hade jag inga problem att provköra en R1 för ett par år sedan. Provkörde även en R6 vid samma tillfälle.

Jag är också en boring j-a nollåtta. Men jag har inga problem att låna ut mina cyklar. Kanske inte till en uppenbar Dyckert som Peter, ja ni fattar. Har en gixxer K8 som jag låtit kompisar köra om dom vill. Men de flesta fattar att "if you bend it, you mend it" Det är ju bara en hoj, eller?
Åh du Peter om du nu tjänar så fett med stoilars varför är du så rädd om dina sur-hojar??
Dessutom om man åker fortare med en Hornet än en R1a så suger man ju röjv ändå.
kraaaam på er

Jag är också en boring j-a nollåtta. Men jag har inga problem att låna ut mina cyklar. Kanske inte till en uppenbar Dyckert som Peter, ja ni fattar. Har en gixxer K8 som jag låtit kompisar köra om dom vill. Men de flesta fattar att "if you bend it, you mend it" Det är ju bara en hoj, eller?
Åh du Peter om du nu tjänar så fett med stoilars varför är du så rädd om dina sur-hojar??
Dessutom om man åker fortare med en Hornet än en R1a så suger man ju röjv ändå.
kraaaam på er

Du verkar ju lagom utvecklingsstörd.. Eventuellt även autistisk..

Kallar du mig för Dyckert..?

Du e verkligen häftig när du skriver.. *stoilar* *röjv*

Är det något fel med att vara rädd om sina grejer..? Skiter man i sina saker för att man har pengar..?

Ditt inlägg suger verkligen Apkuk..!

Jag har alls inga problem att bytlåna cykel med andra, sen om det är custom, offroad eller en ren sporthoj spelar ingen roll. Många gånger märker man att "Fan den här är ju riktigt skön" eller "Denna skulle jag kunna åka genom Europa med" även cyklar som man aldrig tidigare ägnat en tanke åt. Visst har man även tänkt "Min är bra mycket bättre :tummenupp" Men man måste prova sig fram innan man hittar en man fastnar för. Tråkig inställning från handlaren att inte låter en potentiell kund provköra hojen, om den inte rullat en meter så kan jag förstå men då borde man ju kunna rekomendera andra ställen där man kan provköra. Dåliga handlare ska man inte sätta sin fot hos så de försvinner av sig själva, har TVÅ ggr ringt och frågat vad jag skulle kunna tänkas få i inbytes pris på en VFR800 mot en spillans ny Hayabusa, båda gångerna så skulle de återkomma, tog namn och telefon nr.....inget samtal. Konstigt då det är hojarna de skall tjäna sitt levebröd på. Sätter inte min fot i denna butiken längre och om jag hör någon nämna butiken vid namn så avråder jag att göra affärer med dem!! :arsele

Du verkar ju lagom utvecklingsstörd.. Eventuellt även autistisk..

Kallar du mig för Dyckert..?

Du e verkligen häftig när du skriver.. *stoilar* *röjv*

Är det något fel med att vara rädd om sina grejer..? Skiter man i sina saker för att man har pengar..?

Ditt inlägg suger verkligen Apkuk..!
Oj, du, ta det lite lugnt, speciellt när han inte retas med dig i sitt inlägg, utan Peter1980 ...

Hahaha.. Jaha...!!

Så är det när man är trött och sliten.. Såg bara mitt namn nämndes och trodde det var till mig.. Tänkte att jag har inte skrivit något om mycket pengar osv.. =)

Fan vad folk är knepiga med sina hojar.

Här är det ju uppenbarligen en som redan har haft ett par hojar som vill låna, det är ju inte direkt den finnige grabben som brukar stå och röka vid korvkiosken, dessutom erbjuder han sin hoj under tiden.

Det är väl bara att åka en sväng tillsammans och bytlåna?
Då har man ju full koll på att hojen inte misshandlas på något vis.

Jag lånade en ny BMW en hel sommar, utom en helg, då lånade jag en kawazaki och körde typ 50 mil över helgen.

Kawan lånade jag av en kund som var in på jobbet, vi började prata motorcyklar och jag sa "kompisarna ska ut på en långstyrning i helgen men jag har ingen hoj" då erbjöd han mig att låna hans, jag frågade hur mycket han ville ha i hyra och han sa att jag fick låna den gratis, han hade ändå inte tid att köra den helgen.

På fredagen kom han förbi jobbet och lämnade fulltankad hoj och ett regnställ då han hade kollat vädret och det var risk för regn, på måndag kom han förbi och hämtade den.

Jag försökte få betala, men han var så nöjd med att jag hade bytt blinkersglas åt honom (65:-) på miniblinkersen som han hade köpt av mig när han var in som pajade när han monterade den.

Haha... när jag läste rubriken och sen första inlägget ovan och förutsättningarna tänkte jag att det skulle bli "vänlighetstävling" i vem som skulle låna ut sin R1 först...:)

Han har en Ducati 999 som han knappt kör med... men polerar. Han har haft en MV...

Han erbjuder att bytlåna hojjar en sväng för att känna sig för... erbjuder att låna ut sin Ducati 999 till den som ställer upp + glass!

De roliga är att det INTE är de med en R1 i Lund med omnejd som känner sig hotade:confused:... och i stort sett idiotförklarar Peter angående hans förfrågan. Andra som inte ens behöver göra bort sig och verka trångsynta och snåla ska beskriva att det hellre "lånar ut tjejen" i stället för hojjen till nån okänd snubbe som inte ska komma här och komma... :va

Hallå...:va

Hur svårt ska det vara ...
om ni har en R1 och är allmänt intresserad av hojjar och trevliga människor... åk till Peter och kolla om 999 an är så polerad och påkostad som han beskriver. Snacka lite med honom och se om han verkar OK....:krama :tummenupp:tummenupp

OM ni fortfarande inte vågar bytlåna och känner att era R1or inte pallar en provtur av en okänd snubbe.Skit i det ELLER Skriv kontrakt på att hans 999 byter ägare vid minsta repa eller olycka om inte Peter betalar rep. Självklart också att ni har 999an till förfogande tills eran R1 är återställd.

Ta sedan en trevlig tur tillsammans och uppmana Peter att testa ordentligt så att ni få njuta av Duccen så länge som möjligt samtidig som ni gör en hojjbroder en stor tjänst!:banana

Att för övrigt inte en del handlare ställer upp på provtur för potentiella köpare är för mig en gåta! Har själv upplevt det med just hojhandlare. Vad är problemet? Om kunden kvaddar så kostar självrisken 15000kr ... Om det inte har en demohoj till förfogande för att de inte vill ta kostnaden för värdeminskningen, så borde de inte börjat med försäljning ...
Om firman inte har demohoj så ska det vara rejält mycket billigare än en som har. Annars fattar inte jag hur folk kan köpa av dem. Denna dumsnålhet säger mycket om hur framtida service efter köp kommer att se ut.

Lycka till Peter!:)

Oj vad många var negativa att låna ut sin R1:a.. =)

Tack iallafall till de med ZX10R som jag kunde få låna en lite sväng...! =)

// Peter

Vi som kör fullvuxna Kawasaki har förstått vad det handlar om.
(Innerst inne vill alla ha en stor Ninja)
:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana

Last edited:
Du kan få pröva min R1a ifall du har vägarna förbi Stockholm. Dra ett pm isåfall.

Skämms över gemene rad-4 ägares attityd och inställning i stil med "fuck my wife, but if you fuck my bike, I fuck your life" smörja. Funderar på att byta tillbaks till ducce innan man får stämpeln "sniken hantverkare med tattueringar, boendes i någon kranskommun i stil med västerhaninge eller tyresö" som alla R1 ägare tycks göra.

Jag ser dessa cyklar som förbrukningsmaterial, kort livslängd, massproducerat skit som det finns mängder av.

Däremot lånar jag inte ut min klocka, för den är både dyrare än cykeln och bilen tillsammans :gnissla

Last edited:
Du kan få pröva min R1a ifall du har vägarna förbi Stockholm. Dra ett pm isåfall.

Skämms över gemene rad-4 ägares attityd och inställning i stil med "fuck my wife, but if you fuck my bike, I fuck your life" smörja. Funderar på att byta tillbaks till ducce innan man får stämpeln "sniken hantverkare med tattueringar, boendes i någon kranskommun i stil med västerhaninge eller tyresö" som alla R1 ägare tycks göra.

Jag ser dessa cyklar som förbrukningsmaterial, kort livslängd, massproducerat skit som det finns mängder av.

Däremot lånar jag inte ut min klocka, för den är både dyrare än cykeln och bilen tillsammans :gnissla

Joinade nyss. Troll från Ducceklubben? :D

:yoparty R1 2011!: :Bugar:Bugar:Bugar
Blev faktiskt omkörd av en på Kinnekulle, skall inte hända igen:huvet

Haha, sicka spejjare det finns :rofl

Om han nu är så tät som vissa vill antyda. Varför skulle han då ens snegla på gammalt skrot från 04 och framåt?

Vissa lånar ut sina grejer till främmande människor, andra gör det inte. Jag som inte gör det uppskattar dom som gör det. Minskar risken för att stolpskotten skall klämma på min hoj.

Att vi har ett nytt troll i form av Greve_af_Bulten är ju också kul :) Om han vill lira fin i kanten och trigga folk så är det dock ett tips att stava ordentligt.
Blir mera trovärdigt på det viset.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...