N.Blomqvist
Gudomlig sporthojare
Jag har lite onödigt dyra grejor på cykeln nu, och har fundering på om jag ska sälja dom och sätta på originalgrejorna istället.
Är det någon som vet vad följande prylar kan vara värda?
Och, den viktigaste frågan, -kan jag byta dom här prylarna på hojen hur som helst utan att det blir problem med motorn, etc?
-Acrapocic helsystem i titan.
-Yoshimura databox.
-Öhlins bakdämpare.
-En uppsättning kompletta fälgar.
-En uppsättning regndäck + en uppsättning Michelin Power Race, alla däck i bra skick men inte nya.
-Två uppsättningar krashkåpor i bra skick och en bulig tank utan soppapump.
Om jag plockar bort Acrasystemet från hojen, måste jag mappa om den då? Och hur mycket är det värt om jag skulle sälja det?
Det sitter något som förra ägaren kallade för "Yoshimura kabelkit" som tydligen skulle vara elsystemet på cykeln. Har jag fattat rätt då, eller är det databoxen han menade?
Om jag plockar bort både Acrasystemet och Yoshi-boxen, kommer hojen att gå bra ändå, eller finns det flera grejor som kan spela in på hur motorn går? Jag vet att motorn är blueprintad och toppen donad, påverkar det mappningen i databoxen? Kan jag byta tillbaka till original-boxen utan problem?
Vad kan man få för en Yoshimura trim-databox? Går den ens att sälja separat, eller är den unikt mappad för just den här hojen? Eller ska den säljas med avgassystemet?
Cykeln är den GSXR 600 som Mikael "Mad Mike" Nilsson tog SS 600-titeln med 2005. Den ska enligt uppgift vara i samma utförande nu som den var då.
Är det värt att sätta tillbaka originalprylarna inför en eventuell försäljning, eller ska man inte ändra på ett vinnande koncept, så att säga?
Fälgarna är kompletta med skivor, nygenomgångna med nya lager, osv. Vilka däck är det bäst att kränga på dom om jag ska sälja dom? Jag skulle kunna tänka mig att det är större efterfrågan på ett par extrafälgar med regndäck än om det skulle sitta Michelin Power Race på dom? Hur mycket är en uppsättning kompletta fälgar i bra skick, med bra däck på, värda?
Är det någon som vet vad följande prylar kan vara värda?
Och, den viktigaste frågan, -kan jag byta dom här prylarna på hojen hur som helst utan att det blir problem med motorn, etc?
-Acrapocic helsystem i titan.
-Yoshimura databox.
-Öhlins bakdämpare.
-En uppsättning kompletta fälgar.
-En uppsättning regndäck + en uppsättning Michelin Power Race, alla däck i bra skick men inte nya.
-Två uppsättningar krashkåpor i bra skick och en bulig tank utan soppapump.
Om jag plockar bort Acrasystemet från hojen, måste jag mappa om den då? Och hur mycket är det värt om jag skulle sälja det?
Det sitter något som förra ägaren kallade för "Yoshimura kabelkit" som tydligen skulle vara elsystemet på cykeln. Har jag fattat rätt då, eller är det databoxen han menade?
Om jag plockar bort både Acrasystemet och Yoshi-boxen, kommer hojen att gå bra ändå, eller finns det flera grejor som kan spela in på hur motorn går? Jag vet att motorn är blueprintad och toppen donad, påverkar det mappningen i databoxen? Kan jag byta tillbaka till original-boxen utan problem?
Vad kan man få för en Yoshimura trim-databox? Går den ens att sälja separat, eller är den unikt mappad för just den här hojen? Eller ska den säljas med avgassystemet?
Cykeln är den GSXR 600 som Mikael "Mad Mike" Nilsson tog SS 600-titeln med 2005. Den ska enligt uppgift vara i samma utförande nu som den var då.
Är det värt att sätta tillbaka originalprylarna inför en eventuell försäljning, eller ska man inte ändra på ett vinnande koncept, så att säga?
Fälgarna är kompletta med skivor, nygenomgångna med nya lager, osv. Vilka däck är det bäst att kränga på dom om jag ska sälja dom? Jag skulle kunna tänka mig att det är större efterfrågan på ett par extrafälgar med regndäck än om det skulle sitta Michelin Power Race på dom? Hur mycket är en uppsättning kompletta fälgar i bra skick, med bra däck på, värda?