Kan jag byta grejor på hojen hur som helst?

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Jag har lite onödigt dyra grejor på cykeln nu, och har fundering på om jag ska sälja dom och sätta på originalgrejorna istället.

Är det någon som vet vad följande prylar kan vara värda?

Och, den viktigaste frågan, -kan jag byta dom här prylarna på hojen hur som helst utan att det blir problem med motorn, etc?

-Acrapocic helsystem i titan.

-Yoshimura databox.

-Öhlins bakdämpare.

-En uppsättning kompletta fälgar.

-En uppsättning regndäck + en uppsättning Michelin Power Race, alla däck i bra skick men inte nya.

-Två uppsättningar krashkåpor i bra skick och en bulig tank utan soppapump.


Om jag plockar bort Acrasystemet från hojen, måste jag mappa om den då? Och hur mycket är det värt om jag skulle sälja det?

Det sitter något som förra ägaren kallade för "Yoshimura kabelkit" som tydligen skulle vara elsystemet på cykeln. Har jag fattat rätt då, eller är det databoxen han menade?

Om jag plockar bort både Acrasystemet och Yoshi-boxen, kommer hojen att gå bra ändå, eller finns det flera grejor som kan spela in på hur motorn går? Jag vet att motorn är blueprintad och toppen donad, påverkar det mappningen i databoxen? Kan jag byta tillbaka till original-boxen utan problem?

Vad kan man få för en Yoshimura trim-databox? Går den ens att sälja separat, eller är den unikt mappad för just den här hojen? Eller ska den säljas med avgassystemet?

Cykeln är den GSXR 600 som Mikael "Mad Mike" Nilsson tog SS 600-titeln med 2005. Den ska enligt uppgift vara i samma utförande nu som den var då.

Är det värt att sätta tillbaka originalprylarna inför en eventuell försäljning, eller ska man inte ändra på ett vinnande koncept, så att säga?

Fälgarna är kompletta med skivor, nygenomgångna med nya lager, osv. Vilka däck är det bäst att kränga på dom om jag ska sälja dom? Jag skulle kunna tänka mig att det är större efterfrågan på ett par extrafälgar med regndäck än om det skulle sitta Michelin Power Race på dom? Hur mycket är en uppsättning kompletta fälgar i bra skick, med bra däck på, värda?
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Om motorn är trimmad och du sätter dit org boxen så kan den gå lite funky, Hojen är garanterat mappad med öppet luftfilter, helsystem och portningen..
Den biten skulle jag låta vara.
För övrigt så tror jag att den sortens hoj blir mer lättsåld med allt godis, någon som har lite raceambitioner som kollar på den och ser att allt finns med så kan ju det fälla avgörandet.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Okvalificerad gissning, men box och övriga trimprylar bör höra ihop.

Om man byter till orginal på allt, så blir det orginal.
Och ja, du har helt rätt i dina funderingar, extrautrustning är inte värt lådan den kom i när du säljer det med en hoj.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top