Kan jag byta bolag i detta läget?

BajkMajk

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Hoj
954 Blade
När jag köpte min hoj för ett par veckor sedan så ringde jag runt till de bolag som jag fick tag på och då visade det sig att det blev billigast med en basförsäkring på if, men eftersom hojen var avställd så tecknade jag enbart garageförsäkring (jag är alltså inte bunden till någon hel-, halv- eller trafikförsäkring)!
Om jag nu får tag på länsförsäkringar (de hade stängt när jag ringde runt) och de visar sig ligga bättre till i pris och villkor, kan jag då teckna min "riktiga" försäkring där och säga upp garageförsäkringen hos if? :va
Tacksam om någon vet hur det ligger till :Bugar

du får nog ringa ditt försäkringsbolag och avsäja dig försäkringen annars är risken att det blir fel när du sedan ställer på hojen!

Lycka till

BajkMajk skrev:
När jag köpte min hoj för ett par veckor sedan så ringde jag runt till de bolag som jag fick tag på och då visade det sig att det blev billigast med en basförsäkring på if, men eftersom hojen var avställd så tecknade jag enbart garageförsäkring (jag är alltså inte bunden till någon hel-, halv- eller trafikförsäkring)!
Om jag nu får tag på länsförsäkringar (de hade stängt när jag ringde runt) och de visar sig ligga bättre till i pris och villkor, kan jag då teckna min "riktiga" försäkring där och säga upp garageförsäkringen hos if? :va
Tacksam om någon vet hur det ligger till :Bugar

Ja det kan du, fordonet är avställt och har ingen försäkringsplikt. Annars åberopa ångerrätt.. Möjligt att du får ligga kvar till du ställer på ringer då LF för att få in ett bevis först, ställer på, ringer IF å säger upp försäkringen..

Tack för svaren boyz! :tummenupp

Nu är det ju inte säkert att länsförsäkringar är bättre, men jag tänkte att man alltid kan kolla upp hur det funkar innan man sätter sig i en spännande telefonkö :4skrika

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra