Kan ja gå ner i däcksstorlek?

OlleR skrev:
Är det standardfälg bak då? Så det inte är 5,5" eller 5" om det ska sitta 4,25 där?

Det är väl 5" orginal på 660.
Men nu när du säger det så har han en 625 så han kanske borde ha 4.25 men han har 5". Jaja går kedjan imot däcket när man kör 160 däck så kanske man inte ska gå ner till 150 i alla fall.
 
Tommy skrev:
Det är väl 5" orginal på 660.
Men nu när du säger det så har han en 625 så han kanske borde ha 4.25 men han har 5". Jaja går kedjan imot däcket när man kör 160 däck så kanske man inte ska gå ner till 150 i alla fall.

Han måste väl ha bytt hjul?
Det låter ju sjukt om kedjan skulle ta i däcket med orginalfälg :confused:
 
Tommy skrev:
Det är väl 5" orginal på 660.
Men nu när du säger det så har han en 625 så han kanske borde ha 4.25 men han har 5". Jaja går kedjan imot däcket när man kör 160 däck så kanske man inte ska gå ner till 150 i alla fall.
Låter konstigt om det skulle ta i fälgen.Jag kör 625 med 5" fälg och med Supercorsa 160/60 tar kedjan inte i däcket ens.
 
Tommy skrev:
Vet ej hur det är med duken men på 660 tar kedjan i fälgen direkt om du kör med 150 däck. Har en vän som förstört sin helt nya 660 bakfälg på detta viset.
Inget felmonterat eller utnött på en ny hoj.


Jag har aldrig sett att kedjan skulle ta i fälgen med 150däck på 660? Zeb har kört med det länge, aldrig haft några problem.
 
Nu har jag iaf slängt på 150 bak, samt hårdnat till bakdämparen lite (inte alls så mkt egentligen). Det gjorde en grym skillnad! Nu blev hojen riktigt smidig! :)
 
Jag har 625 SXC -04 med motard-kit o det funka inte sååå bra med 150 sula, kedjan tog i fälgen ... nu har jag bytt till 160-sula o nu tar kedjan i däcket ist !?!?!? Frågan e ju hur länge det tar innan den har käkat upp däck-kanten som skyddar fälgen ... ???
 
Långa farbron skrev:
Gött :yoparty

duKe RoccKar!

Bytte drivpaket samtidigt, till orginal. Jag tror inte att jag inbillar mig när jag säger att den varvar mer per km/h nu än förut. Nu kan ja ligga på högsta växeln i 100km/h och det funkar helt utan att motorn ska verka ansträngd (typ hacka). Det kunde jag inte alls förut.. 110 km/h var typ min på högsta växeln.
Alltså har jag kanske åkt "uppdrevat" tidigare. Det skulle ju kunna vara en förklaring till att den tidigare inte har varit så villig till att hjula med endast gas på 2an...
 
skoteridioten skrev:
Bytte drivpaket samtidigt, till orginal. Jag tror inte att jag inbillar mig när jag säger att den varvar mer per km/h nu än förut. Nu kan ja ligga på högsta växeln i 100km/h och det funkar helt utan att motorn ska verka ansträngd (typ hacka). Det kunde jag inte alls förut.. 110 km/h var typ min på högsta växeln.
Alltså har jag kanske åkt "uppdrevat" tidigare. Det skulle ju kunna vara en förklaring till att den tidigare inte har varit så villig till att hjula med endast gas på 2an...


Kan ligga något i det ja :)

Och för att reda ut alla missförstånd angånde fälgar,däck och kedjor.

Duken har 4,25" bakfälg.
 
Långa farbron skrev:
Duken har 4,25" bakfälg.
Hmmmm... Är du säker på det ? Jag har alltid fått för mig att Duken har den något udda fälgbredden 4.5". Jag är nog rättare sagt rätt säker på det.

Gurra skrev:
Jag har 625 SXC -04 med motard-kit o det funka inte sååå bra med 150 sula, kedjan tog i fälgen ... nu har jag bytt till 160-sula o nu tar kedjan i däcket ist !?!?!? Frågan e ju hur länge det tar innan den har käkat upp däck-kanten som skyddar fälgen ... ???
Har du 4,25" eller 5" fälg på den ? Dom jag känner som åker SXC med motardkit har 4,25" och dom har inte dina problem.

.
 
Spider skrev:
Hmmmm... Är du säker på det ? Jag har alltid fått för mig att Duken har den något udda fälgbredden 4.5". Jag är nog rättare sagt rätt säker på det.

.


Läste i instruktionsboken tidigare på kvällen,och sen kan jag ju varit lite trött efter att ha jagat runt med kärringer,hojar,packning,lysen,nummerplåtshållare,bilar och bröte så alla kunnde åka till Lelleträffen i dag....så fel kan jag säkert ha :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top