Kan inte uppdatera virusdefinitionerna

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
har kastat norton åt helvet efterom dom asen skulle ha betalt för deras skräp.

Så nu har jag fixat f-secure, har det på andra burken via telia och tycker att det har funkat bra.
Nu när jag har fixat det till lappyn så börjar det strula. jag fick tag i en ett år gammal version, inga problem tänkte jag bara å uppdatera ju men det går inte.
När jag skall trycka på uppdate så försvinner den och sen låser sej just den funktionen allt annat fungerar som det ska va fan.

Det är lite irriterande å sitta på ett år gamla virusdefinitioner så vad skall jag hitta på?

Mvh

Ett års virusdefinitioner tar en rackarns tid eller så kan det bero på att F-secure kör med ettårslicenser(datum för första regtillfälle inte inköpsdatum) så den är nog för gammal helt enkelt.
En annan variant är att gå in på fsecures hemsidan och updatera med hjälp av "manual update using fsupdate" på denna sida http://www.f-secure.com/download-purchase/updates_manual.shtml#windows2

nu fick jag iaf ordning på det så nu står det att datorn är skyddad.

men nu krånglar brandväggen kan det va för att jag kör windowsbrandvägen och en router samtidigt?

XP's brandvägg är rena skämtet! Har du f-secure's "internet security" så har den inbyggd brandvägg och då kan du stänga av XP's egen. Har du du bara "antivirus" rekommenderar jag att du laddar ner tex Zone-alarms gratis brandvägg istället och stänger av Xp's.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg