Kan inte se film på nätet, HJÄLP mig NU..!!

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Nu lägger jag frågan här, eftersom ingen svara annars.

Mitt problem är att jag inte kan se på film via nätet. Youtube går bra, men ej filmer som tex. Matti Tepsa från SVT länk: http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=22043&a=447483

vad är det för fel??? jag kan inte lyssna på webbradio heller, typ P3 har provat att ladda ner nya mediaplayer och nån codek, men har inte lyckats... är tacksam för hjälp...!!!

Mitt problem är att jag inte kan se på film via nätet. Youtube går bra, men ej filmer som tex. Matti Tepsa från SVT länk: http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=22043&a=447483

vad är det för fel??? jag kan inte lyssna på webbradio heller, typ P3 har provat att ladda ner nya mediaplayer och nån codek, men har inte lyckats... är tacksam för hjälp...!!!
Om du mediaplayer så kan du kolla om du har pluttat för alla filformat typ.
Alterntiv-filtyper-markera alla

Verkar som du behöver en bra codec! Jag använder detta > acemcp601pro <

Googla så hittar du det, körde in de på dotterns nya dator häromdan.

Hon kunde inte heller se filmer osv... Nu funkar de finfint :)

Det är helt vanlig Windows Media 9. Funkar inte en vanlig installation av Windows Media Player är det snarare så att du har för mycke skräp i form av olika codec-packs etc installerat.

Det är helt vanlig Windows Media 9. Funkar inte en vanlig installation av Windows Media Player är det snarare så att du har för mycke skräp i form av olika etc installerat.

Ja visst på min dator med utan att ladda hem massa skit codec-packs
bara vanlig standard Windows Media 10.

Har du fått ordning på det än? Om inte så testa detta:
Öppna mediplayer
Välj Alternariv
Nätverk
Konfigurera...
Markera Använd inte proxyserver
Klicka på OK, borde funka nu

Har du fått ordning på det än? Om inte så testa detta:
Öppna mediplayer
Välj Alternariv
Nätverk
Konfigurera...
Markera Använd inte proxyserver
Klicka på OK, borde funka nu

Nej jag har inte lyckats, och jag har provat det du skriver...

Jag har Mediaplayer 11 eller vad fan den nyaste heter... jag har inte en massa codeks.. bara en, men har dock inte provat denna: acemcp601pro som nån skriver om ovan... tycker detta är skit skumt... provade nyss... det står laddar en lite stund å så lyser play knappen, men det går inte trycka på den.. men den kommer aldrig till stadiet där det står buffrar... vetifan vad man ska göra?

lånar din tråd lite kan inte heller se film på nätet. Det enda jag inte kan se är youtube! Har installerat nya macromedia flash player men ändå så funkar det inte:gnissla
Kan ju se film från datorn!

lånar din tråd lite kan inte heller se film på nätet. Det enda jag inte kan se är youtube! Har installerat nya macromedia flash player men ändå så funkar det inte:gnissla
Kan ju se film från datorn!

jag löste mitt problem, genom att gå in under internet-alternativ i webbläsaren och ändar lite på säkerheten.. tillåta lite mer saker, sen så funkade det.... så prova det... :tummenupp

Nyheter
Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Back