Kan inte installera..

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Sitter och försöker installera ett program(SQL Server) men inget händer när jag väl startat Setup.Exe.. timglaset syns ett par sekunder sedan händer inget mer..

I Taskmanager ligger setup.exe som en process men inget mer händer...

Någon som varit med om något liknande?
 
Någon gång har man nog det...
Vissa gånger funkar det att vänta en hel evighet så hoppar det igång sen.

Är det en gammal version så kan det vara så att setupprogrammet inte tycker om toklång sökväg till din Temp-katalog, som det blir med WinXp & Win2k.
Om din sökväg till temp är något som C:\Document and setting\user\..blabla.\.blabla.\
kan du ju kanske testa sätta den till ngt annat typ C:\windows\temp istället.

Annars kan det ju helt enkelt vara så att setupfilen är skadad..
 
Bulan skrev:
Någon gång har man nog det...
Vissa gånger funkar det att vänta en hel evighet så hoppar det igång sen.

Är det en gammal version så kan det vara så att setupprogrammet inte tycker om toklång sökväg till din Temp-katalog, som det blir med WinXp & Win2k.
Om din sökväg till temp är något som C:\Document and setting\user\..blabla.\.blabla.\
kan du ju kanske testa sätta den till ngt annat typ C:\windows\temp istället.

Annars kan det ju helt enkelt vara så att setupfilen är skadad..

Setupfilen funkade förra veckan..

Däremot låter det där med temp-katalogen intressant..

Var anger man temp-katalognamn?
 
korvgubbe skrev:
Setupfilen funkade förra veckan..

Däremot låter det där med temp-katalogen intressant..

Var anger man temp-katalognamn?

Kör du XP?
I så fall högerklicka på my computer -> properties -> advanced tab -> environment variables. Sen är det bara att ändra på user
 
korvgubbe skrev:
Ligger på ungefär samma ställe där också.. Högerklick på "Den här datorn" -> Egenskaper .. sen bland någon av flikarna kan man ändra miljövariabler under ngn knapp...

Men om den funkade förra veckan? Din Temp-sökväg har knappast ändrats sen dess...
 
Bulan skrev:
Ligger på ungefär samma ställe där också.. Högerklick på "Den här datorn" -> Egenskaper .. sen bland någon av flikarna kan man ändra miljövariabler under ngn knapp...

Men om den funkade förra veckan? Din Temp-sökväg har knappast ändrats sen dess...

Jag hittade inställningen..

Datorn är precis rensad.. ny användare.. Namnet är längre p.g.a. lite strul med domänkontollern..
 
Bajspung..
Det funkar fortfarande inte. Ändrade Tempkataloger till:
c:\temp\temp och c:\temp\tmp

..fortfarande samma sak.. testade en annan skiva med andra program och samma sak där när man kör Setup.exe-program..

Timglas ett par sekunder.. därefter inget.. men setup.exe ligger som process i taskmanager.
 
Veckans långskott:
Fullt på disken??
Startat om datorn? :)

Men scanna igenom datorn ändå annars med både spy&virusprg..

En annan sak till att testa, dra igång "Aktivitetshanteraren"/Taskmanager och döda ALLA processer som dödas kan så att så lite som möjlig är igång.
Prova sen installera.

Sen tror jag nog nästan jag har slut på idéer för tillfället
 
Ninjaboy skrev:
MySQL kanske... :tungan

Det är inte Databashanteraren jag ska använda utan Analysis Services..

Bulan: Ska testa att döda lite processer å se om något av det hjälper..
har ca 5gb ledigt så det borde rymmas
 
Har du kollat att din version av programmet fungerar på Win2k?

Finns många saker för Win98 som vägrar fungera på Win2K, XP etc.

Säker på att skivan verkligen fungerar? Så det inte är en dålig *host*kopia*host*.

/SSB
 
SSB skrev:
Har du kollat att din version av programmet fungerar på Win2k?

Finns många saker för Win98 som vägrar fungera på Win2K, XP etc.

Säker på att skivan verkligen fungerar? Så det inte är en dålig *host*kopia*host*.

/SSB

Jag har bara gjort en nyinstallering av win2k till samma version av win2k..

Skivan funkade i allra högsta grad. SQL Server Enterprice Edition. Väldigt äkta och licencierad..

Funkade i morse.. vet inte hur elelr varför.. dödade alla procedures som gick att döda och så funkade det.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top