Kan inte ge mer än 10% gas efter lätt marksyning.

• Thread starter Thread starter xyx
  • Start date Start date

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Var ute och provkörde rullgruset idag och visst, det funkar som det alltid gjort. :huvet :rolleyes:

Råkade tappa framhjulet vid en inbromsning idag och välte hojen - har som tur är R&G kraschpuckar på så det blev inga värre skador.
Dock så vill den inte ta mer än kanske 10% gas efter vurpan, mer så storknar den, har också fått tänt varningslampan för motorn.

Innan jag kör iväg hojen till verkstaden vill jag bara veta om det är något jag kanske kan ordna själv.
Det jag misstänker är att TPS (trottelpositionssensorn) som sitter precis innanför fästet till kraschpucken har fått sig en kyss. Verkar detta rimligt?

xyx skrev:
2053674
Det jag misstänker är att TPS (trottelpositionssensorn) som sitter precis innanför fästet till kraschpucken har fått sig en kyss. Verkar detta rimligt?

Om du menar att den verkligen fått sig en kyss så är det rimligt.

Om du har manualen så står det hur man testar den. Annars kan du kolla i manualen på powecommander.com vilken kabel som är tp signal ut. Mät spänning över denna o jord vid olika trottellägen och tändning på. Om den funkar så bör du se en steglös förändring mellan ca 0 och 5V (grovt) när du vrider på rullen. (lättast att se med ett analogt instrument)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg