Kan inte flytta fötterna på fotpinnarna.

dukka

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Holm
Hoj
2011 Aprilia RSV4-R APRC, 2006 Ducati S2R 1000
Hej. Jag håller på att bli helt jäkla tokig på detta jäkla trassel med fotpinnar. Min problem är hur jag än ställer in fotpinnarna så kan jag inte röra på föttern. Jag är normallång 1.78.
Jag kör en aprilia rsv4 r och det blir lixom som att vaden går ihop med baksida lår. Så när jag ska flytta om kropp och fötter i kurvor så fastnar föttern och jag lixom fastnar.
Så på en snabb bana som falkenberg så är det skitsvårt att hinna med då jag lixom aldrig får till det med fötterna. Samma sak på torpet där jag helt enkelt blir låst och lägger all tanke på mina fötter. Jag lär på ca 1.45 på torpet och det är fan omöjligt för mig att komma vidare utan att korta ner benen :).

Nån ide,teknik eller liknande så är jag tacksam för info.

/Göran
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Prova lite "Rossi"-stil. Alltså sträck ut benet i bromsningen (behöver ju inte vara så länge som de stora grabbarna) och sätt tillbaka foten på pinnen i rätt position inför kurvan. Inte så onaturligt som det verkar.
 

dukka

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Holm
Hoj
2011 Aprilia RSV4-R APRC, 2006 Ducati S2R 1000
Jag ska testa detta med att höja sitsen lite, och även frästa till ett par nya plattor så att jag kanske kan flytta fram pinnarna lite mer. Det där med rossi hade nog varit bra om det inte hade varit så att jag inte får tillbaka fötterna om jag släpper taget. Jag har ju även försökt att "lirka,vicka" foten på plats, men det har ju funkat så där lagom bra när det svänger snabbt.

Tack för tips och ideer.
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Gå till doktorn och be dom korta ner dina ben:tungan
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Har inte hunnit med så många mil på min än men börjar märka lite av det du beskriver! Är lika lång som dig men för mig är det en sak som skiljer mot hur det brukar vara. Är ganska långt ifrån den formen jag brukar vara i och med det menas även stretchad vilket genererar lite problem.
Vid normal träningsform så har jag även stretchat regelbundet vilket gör under för åkningen! Du behöver inte vara gymnastvig utan bara stretcha hela kroppen regelbundet så kan det bli lättare.
 

dukka

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Holm
Hoj
2011 Aprilia RSV4-R APRC, 2006 Ducati S2R 1000
Har inte hunnit med så många mil på min än men börjar märka lite av det du beskriver! Är lika lång som dig men för mig är det en sak som skiljer mot hur det brukar vara. Är ganska långt ifrån den formen jag brukar vara i och med det menas även stretchad vilket genererar lite problem.
Vid normal träningsform så har jag även stretchat regelbundet vilket gör under för åkningen! Du behöver inte vara gymnastvig utan bara stretcha hela kroppen regelbundet så kan det bli lättare.

Jag har börjat träna igen. Tränar lite thaiboxning, där är det en hel del "spetsig" knän som tränas samt tränas en hel del smidighet. Det behövs med tanke på att jag är en 69a :) . Men tror jag kommer satsa på en lite tjockare sadel, typ works, samt försöka ha fotpinnarna så långt ner och fram det bara går utan att det tar i.
Men efter senaste passet på torpet så inser man att det behövs en hyffsat bra grundkondis när det börjar gå lite fortare.

Mvh
Göran
 

dukka

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Holm
Hoj
2011 Aprilia RSV4-R APRC, 2006 Ducati S2R 1000
Har inte hunnit med så många mil på min än men börjar märka lite av det du beskriver! Är lika lång som dig men för mig är det en sak som skiljer mot hur det brukar vara. Är ganska långt ifrån den formen jag brukar vara i och med det menas även stretchad vilket genererar lite problem.
Vid normal träningsform så har jag även stretchat regelbundet vilket gör under för åkningen! Du behöver inte vara gymnastvig utan bara stretcha hela kroppen regelbundet så kan det bli lättare.

Är det en 11a du har? Kör du med orginl qs? Vilka pinnar har du?

/Göran
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Är det en 11a du har? Kör du med orginl qs? Vilka pinnar har du?

/Göran

Har inte aprc tyvärr!

Kör just nu med originalpinnar men det blir nog gilles pinnar så småningom,
Thaiboxning ska nog fixa biffen dock så är det viktigt att man tänjer alla delar då kroppens olika delar inte lirar individuellt så framsida och baksida påverkar varandra.
Att stretcha hälsenan kan ju hjälpa fotvinkeln mm.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top