Kan inte byta region på datorns DVD

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Gick in i Start -> högerklickade på My Computer -> Propertise -> Hardware -> Device manager. Sen på fliken "DVD/CD-ROM Drives" högerklickade jag på min cd/dvd spelare och valde Propertise och sen in på fliken DVD Region.

När jag ska byta region så kommer detta medelande upp

Unable to update region settings. Please make sure the drive contains a region 2 media and you have administration privilege.

DVD´n är region 2 och jag har administratörs rättigheter. :huvet

Hur kan jag tvinga datorn att byta region.

Ganska bråttomt nu, måste få det fixat till klockan 12.00 imorrn.

Några andra program får inte installeras.

The-PatriX skrev:
Gick in i Start -> högerklickade på My Computer -> Propertise -> Hardware -> Device manager. Sen på fliken "DVD/CD-ROM Drives" högerklickade jag på min cd/dvd spelare och valde Propertise och sen in på fliken DVD Region.

Unable to update region settings. Please make sure the drive contains a region 2 media and you have administration privilege.

Ibland är det så att man bara får byta ett visst antal ggr, har du bytt fram och tillbaka tidigare?
Det måste väl o andra sidan gå att fixa på något sett i så fall med, inget är omöjligt ju..

Hultan skrev:
Ibland är det så att man bara får byta ett visst antal ggr, har du bytt fram och tillbaka tidigare?
Det måste väl o andra sidan gå att fixa på något sett i så fall med, inget är omöjligt ju..

Just det, glömde säga det att ingen har någonsin bytt region på den.
Datorn är en helt ny IBM X31, endast den av 3 stycken jävlas på det här sättet, alla andra är Ghostade till Windows XP + div företagsprogram och är identiska kopior av varandra (förutom serienummer och fingeravtryck mm :tungan).

De andra 2 fungerade felfritt i alla fall. Har 4 försök kvar på bytet, dumt att den ska tro att den är i USA (region 1) när den är i Sverige (region 2).

Helt otroligt vad saker och ting kan jävlas ibland.

Vorre helt sjysst om någon kunde lösa det här :) för nu så skakar jag bara på huvudet, vet inte varför dom envisas om att den ska säga region 2, har fixat så man kan använda sig av andra regioner.

Helt Offtopic.

Varför har dom denna begränsning på regionerna egentligen?
Som kopieringsskydd är det ju helt kasst, nästan villken media spelare som hellst kan spela dvd´s av olika regioner hur som hellst och hur många gånger som hellst.

En till Offtopic.

Kan någon hitta bios för en HP Omnibook 4150?
Har letat som en tok utan att finna något.

The-PatriX skrev:
Varför har dom denna begränsning på regionerna egentligen?
Som kopieringsskydd är det ju helt kasst, nästan villken media spelare som hellst kan spela dvd´s av olika regioner hur som hellst och hur många gånger som hellst.

Från början var det tänkt att vi i resten av världen inte skulle kunna se filmer från USA eftersom dom oftast släpptes på DVD där, när samma film precis hade haft premiär på bio i europa. Fast idag har det spelat ut sin roll och man släpper ofta filmerna samtidigt i USA & europa.

Så den spärren kommer nog att försvinna mer och mer. Är ju inte många spelare idag som inte är regionsfria. Vet inte varför det lever kvar på spelare till datorn dock

The-PatriX skrev:

SKIT I REGIONEN!

ladda hem anydvd , tar bort region och css osv osv....

eftersom jag inte får lägga länken här går du till cracks.am -> sök på anydvd

EDIT: OJ missade att inga program fick installeras .... sorry då funkar ju inte mitt förslag

Last edited:
Hoppas över att flasha, den externa DVD/CD-Brännaren kostar 5000:- styck =/, skulle det bli fel så är det skit.

Har redan fixat dvd program , VLC funkar fin fint :)

Aja tack för hjälpen i alla fall :)

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back