Kan inte bestämma mig

RS är en riktigt trevlig hoj som kanske kommer inom budget (om du sträcker liiite). Fullt modern och inga barnsjukdomar om du bara trivs med körställningen. Tyvärr vanlig framgaffel.


Buy quality, cry once
 
Några kända fel man skall vara extra noggrann att kolla? Miltal man bör börja dra öronen åt sig? Fanns helt klart några ute till försäljning som lockade.

Elen.

En bekant har en R1200GS -16 som behöver ca 30mA mer än min GSX1300R för att hålla liv i batteriet. Hojen drar alltså ca 30mA parkerad. Som jämförelse min GSX1300R 0,6mA....
Eller ca 0,7Ah / dygn från batteriet på BMWn. Så batteriet är väl heltomt efter ca 14 dagar.
Och BMW ägaren har hittat den helt död i garaget.....

Ctek Zafir 45 laddaren håller nu liv i batteriet med en laddpuls per 95 sekunder. BMW R1200GS

som jämförelse samma laddare på Kawasaki 6N
Ctek Zafir 45 laddaren höll liv i batteriet med en laddpuls per 110 minuter. Kawa 6N

Eftersom du är lång och vill ha något roligt som passageraren sitter bekvämt på
Kawasaki ZZR 1400
eller en Yamaha FJR1300

Själv liten och kort valde jag i samma sits Suzuki GSX1300R, en lite mindre hoj än Kawan.

Apropå BMW, Kawasaki, Yamaha osv
https://www.motorcycle.com/top10/the-10-most-reliable-motorcycle-companies.html

Läsarnas kommentarer är Roande/Givande
 
Last edited:
Provkörde RS 1200 för 2 år sedan, var jävligt nära att jag hoppade av Ducatiträsket. Mkt trevlig hoj som gav ett oerhört förtroende när farten trissades upp.

Hade jag haft råd så skulle jag gärna ha en RS som touringalternativ till min Ducce.
 
Har kört 1200GS -13 och tyckte motorn var riktigt tråkig.. Hade tidigare en Super Tenere som kändes bättre, extremt praktisk och bra hoj, men rolig? Näe... hade nog provkört en FJR eller ZZR 1400 precis som Comeback tipsade om! Boxermotorerna och framförallt paralelltwins må va bra, men dom låter för tråkigt..
 
Har kört 1200GS -13 och tyckte motorn var riktigt tråkig.. Hade tidigare en Super Tenere som kändes bättre, extremt praktisk och bra hoj, men rolig? Näe... hade nog provkört en FJR eller ZZR 1400 precis som Comeback tipsade om! Boxermotorerna och framförallt paralelltwins må va bra, men dom låter för tråkigt..

Högst subjektivt, jag tycker många boxermotorer låter fint


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Elen.

En bekant har en R1200GS -16 som behöver ca 30mA mer än min GSX1300R för att hålla liv i batteriet. Hojen drar alltså ca 30mA parkerad. Som jämförelse min GSX1300R 0,6mA....
Eller ca 0,7Ah / dygn från batteriet på BMWn. Så batteriet är väl heltomt efter ca 14 dagar.
Och BMW ägaren har hittat den helt död i garaget.....

Ctek Zafir 45 laddaren håller nu liv i batteriet med en laddpuls per 95 sekunder. BMW R1200GS

som jämförelse samma laddare på Kawasaki 6N
Ctek Zafir 45 laddaren höll liv i batteriet med en laddpuls per 110 minuter. Kawa 6N

Eftersom du är lång och vill ha något roligt som passageraren sitter bekvämt på
Kawasaki ZZR 1400
eller en Yamaha FJR1300

Själv liten och kort valde jag i samma sits Suzuki GSX1300R, en lite mindre hoj än Kawan.

Apropå BMW, Kawasaki, Yamaha osv
https://www.motorcycle.com/top10/the-10-most-reliable-motorcycle-companies.html

Läsarnas kommentarer är Roande/Givande

Måste vara något tjall på BMW-n. Kanske någon extrautrustning som är felmonterad. Min egen stod nyss september-februari och startade på första...


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 
Min -16 stod iofs bara sen början av november men startade med bra snärt nu i helgen...
 
Last edited:
Har kört 1200GS -13 och tyckte motorn var riktigt tråkig.. Hade tidigare en Super Tenere som kändes bättre, extremt praktisk och bra hoj, men rolig? Näe... hade nog provkört en FJR eller ZZR 1400 precis som Comeback tipsade om! Boxermotorerna och framförallt paralelltwins må va bra, men dom låter för tråkigt..

R1200 GS är ju ingen räzerhoj om man säger så men den är en komplett allrounder och den gör det riktigt bra. Ska man gasa mycket motorväg så absolut köp en 1400. Men sen då? Kan du packa mycket på den? Sitter passageraren bekvämt eller som ett S? EN FJR1300 är också en riktigt bra båge som i så fall är bättre än Kawan. Men alla gillar vi olika. Ljudet på en boxer är faktiskt rätt najs. Speciellt med ett slipon mm. Låter fisigt. :rock
 
Måste vara något tjall på BMW-n. Kanske någon extrautrustning som är felmonterad. Min egen stod nyss september-februari och startade på första...


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro

Min -16 stod iofs bara sen början av november men startade med bra snärt nu i helgen...




Jag minns när folk skröt över hur kort tid dom hade sina hojar avställda över vintern... :7peta
 
Man har väl fler hojar att köra med och ingen är avställd över vintern. :)


Buy quality, cry once
 
Uppdatering: Efter massa velande fram och tillbaka så står det nu en R1200GS från 2015 i garaget

Alla tankar och idéer ni bidrog med uppskattas enormt. Nu håller vi tummarna för en fin mc-säsong!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top