Kan inte Alliansens politik leda till ökad välfärd och trygghet?

Vill bara tala om att flera åkerier använder sig av bemanningsföretag från balt-länderna o de har fan inte högre lön och högre kompetens. många gånger tvärtom.

Att se till att cabotagereglerna följs är ingen topp prio hos polisen då de har fullt upp att bötfälla svenska chaufförer för att de har startat 20 min innan dygnsvilan tagit slut och kolla att de inte har för många lampor på ekipaget...:gnissla

Öhh. Den lön som balterna har är ju inte den summa som företaget betalar, det fattar du väl? De har förmodligen valt att betala mer för att stjälpa över las-problemet på bemanningsföretaget. OM ex. miljöpartister skulle få något att säga till om så skulle ju åkerinäringen straffskattas så det bara sjunger om det. De vill väl inte riskera att bli stående med drägget om de måste skära ner på personal. Wetterstrand och gänget kan ju tyvärr få lite att säga till om redan denna mandatperiod och vad som händer om 4 år vet ju ingen.

Jag tycker att man skall tydliggöra skattetrycket bättre. T.ex alla priser skall vara ex.moms, funkar i USA och borde funka här. På lönespecificationen borde ALLA sociala avgifter stå, inte bara kommunal/stat-skatt. Jag tror inte att alla tänker på vad kostnaden för en anställd är. Om lönen var satt före alla skatter och avgifter så hade det nog blivit en tankeställare. Svider kanske lite mer när man har 3-400kr/tim och får behålla 150.

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...