Kan inte öppna vissa första sidor...

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Hellojs hackers!

Nu behöver jag er hjälp. Såhär ligger det till.

Jag har problem med att öppna vissa första sidor på webben, SH´s bl.a likaså aftonbladet.se.

I SH´s fall kan jag komma in om jag går via en länk i ett svarsmail t.ex men försöker jag gå till första sidan tar det låååång tid innan sidan "öppnas" och då inte fullt ut iaf. Vi snackar 10-15 minuter alltså. Normalt sett kommer det ju upp "sidan kan inte visas för tillfället" eller liknande men det gör det inte i detta fallet utan datorn står och tuggar och tuggar och tuggar...

Vi hade ett avbrott i nätet för några dagar sedan. Trodde det var det som knasade till det först men det verkar inte så. Jag har snackat med leverantören och gjort tester och allt verkar funka som det ska.

Samma kväll som nätet försvann här hemma så passade jag på att testa det mobila bredbandet från Telenor som jag had fått på prov i 30 dagar, kan det ha ändrat nån inställning eller så? Skiten är avinstallerat iaf för det var pissdåligt här hemma.

Jag har provat med att fimpa brandväggar osv. Kör inte med en router utan direkt från modemet.

Så alla hackers därute...HELP!!! Detta är fruktansvärt irriterande.

Tackar på förahand

Eders

Lobo Gixxer

Edit; Kör med IE7 men har åxå provat med Firefox men det hjälpte inte.

Har nu åxå provat att göra en Systemåterställning. Funkade inte det heller... :mad:

Nytt igen... Lägger jag till sporthoj.com och aftonbladet.se i listan för "Ej tillförlitliga platser" så funkar det men alla reklambanners är borta...
Kan det vara något med dom som strular kanske?

Kan tillägga att aftonbladet blev brutalt mycket snabbare iaf när man slapp sll deras jävla reklam... :)

Min ISP (gavlegardarna) meddelar att för närvarande är det trubbel att komma åt vissa hemsidor - så förmodligen är det inte din dator eller ISP det är fel på utan något annat i infrastrukturen.

Ok. Tackar Anders. (vad nu det betyder...) :)

Lustigt att jag bara har problem med första sidorna. Jag kan som sagt smurfa runt här inne om jag hoppar in via en länk...som nu.

Jaja. Då är det bara att vänta lite då kanske. Fan, jag har lagt halva dagen på det här. :D

Kan tillägga bara att när jag väl får startsidan här på SH att starta så verkar det som att det är alla reklambanners som trögar för datorn laddar hela tiden. Likadant på aftonbladet.

Last edited:
Kör du Internet Explorer, installera IE7PRO. Kör du Firefox, installera AdBlockPlus - så slipper du vänta på tröga reklamsajter.

Ok. Ska göra det men det känns som att det är att gå runt problemet lite. Det har ju funkat som det ska innan och ballade bara ur sådär.

Men jag ska göra ett test med PRO. Tackar för hjälpen Anders! :tummenupp

Va? Har du åxå haft problem och våldat din dator?

Damn! Har installerat Pro nu. Snacka om att bli snabbare. Aftonbladet som alltid varit en sunk sida som gärna laggar lite är nu snabb som en gixxer :yoparty

Tackar för hjälpen!

Kan nån nu förklara varför det blivit såhär helt plötsligt bara så kan jag sova lungt ikväll. :D

Ha ha ha! Skönt att man inte är ensam då att ibland kanske dra lite snabba slutsatser... "Fans skit! Nu kan jag inte öppna SH längre, datorn ska dö!!!"

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti